یکی از راهکارهای عالی و بسیار مقرون به صرفه برای جلوگیری از هدر رفتن سوخت های فسیلی، روی آوردن به انرژی های تجدید پذیر مانند خورشید برای تامین انرژی برق می باشد. البته ابزاری که برای تحقق این امر لازم اند؛ شامل نمونه هایی همچون پنل خورشیدی می شوند. حالا تولید پنل خورشیدی تبدیل در کشور ما به وفور انجام گرفته و با استفاده از انواع این محصول مانند پنل خورشیدی 100 وات می توان به تولید انرژی برق پرداخت.

تولید پنل خورشیدی 100 وات

کاربرد پنل خورشیدی 100 وات

کاربرد پنل خورشیدی 100 وات با توجه به افزایش جمعیت جهان روز به روز از میزان سوخت های فسیلی که منابع تامین انرژی محسوب می شوند؛ کاسته شده و این مشکل تبدیل به دغدغه ای مهم شده است.
البته باید گفت که خوشبختانه راه حل هایی برای این مشکل پیدا شده که یکی از این راه ها اشاره به استفاده از انرژی های تجدید پذیر داشته که یکی از منابع اصلی تامین این انرژی، خورشید است.
حال با استفاده از نور خورشید و در اختیار داشتن تجهیزاتی مانند پنل خورشیدی می توان اقدام به تولید جریان برق به صورت طبیعی و رایگان و بدون هزینه کرد و جریانی مستقل از شبکه را در اختیار داشت.

اما یکی از انواع پنل هایی که با استفاده از آن اقدام به تولید گسترده نیروی برق نموده اند؛ پنل خورشیدی 100 وات است که با قرار دادن آن در مجاور نور خورشید، می توان برق بی پایان تولید کرد و البته کارکردهای دیگری هم با آن صورت خواهند پذیرفت که عبارتند از:

  • با استفاده از این پنل ها، نیاز به سیستم های گرمایشی گازی جهت گرم کردن آب ساختمان قطع شده و در نتیجه ضمن صرفه جویی در انرژی گاز می توان اقدام به تامین آب گرم کرد.
  • حتی با استفاده از پنل می توان در روزهای سرد سال که دسترسی به آب گرم استخر وجود ندارد؛ آب این محفظه را نیز گرم کرده و به یک آبتنی لذتبخش پرداخت.
  • پنل خورشیدی حتی برای سیستم های تهویه مطبوع ساختمانی نیز به کار آمده و در نتیجه تا حد قابل توجهی در مصرف انرژی و هزینه های ناشی از آن صرفه جویی خواهد کرد.
  • زمانی که امکان دسترسی به روشنایی هم وجود ندارد؛ با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری پنل خورشیدی، می توان به تامین روشنایی با استفاده از لامپ پرداخت.

قیمت روز پنل خورشیدی 100 وات

قیمت روز پنل خورشیدی 100 وات پنل خورشیدی 100 وات از پرکاربردترین پنل هایی است که آن را علاوه بر مصارف ساختمانی، برای امور صنعتی و نیمه صنعتی نیز مورد استفاده قرار می دهند.
این پنل دارای ساختاری ساده و در عین حال بهینه بوده و بیشترین طول عمر را نیز داراست؛ اگر چه در گذشته استفاده از آنها در کشورهای پیشرفته رواج داشت؛ اما حالا کشورهای در حال توسعه از جمله کشور ما نیز اقدامات بسیاری در راستای تولید و مصرف آن انجام داده اند.

با همه این اوصاف اگر خواستار تهیه این پنل هستید؛ باید بدانید که قیمت پنل 100 وات با توجه به مدل های متفاوت آن مشخص خواهد شد که این مدل ها عبارتند از:

  1. پنل خورشیدی مونو کریستال: این نوع از پنل ها حتی قابلیت کاربرد در هوای ابری را نیز دارا بوده و بنابراین مناطق شمالی می توانند آن را به کار گیرند.
  2. پنل خورشیدی پلی کریستال: پنل های مورد نظر هم برای پروژه های بزرگتر و مناطقی با آب و هوای گرم، کاربردی واقع شده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *