باتری خورشیدی یا سلول های فوتو ولتاییابزارهای الکترونیکی هستند که با استفاده از پدیده ی فوتو ولتائیک ، نور یا فوتون را مستقیما به جریان و ولتاژ الکتریکی تبدیل می کنند. دانشمندان اولین باتری خورشیدی را در سال 1954 با استفاده از ماده نیمه رسانای سیلیسیوم در آزمایشگاه های تلفن بل ساخته اند.

باتری خورشیدی اولیه از تک بلور سیلیسیوم ساخته می شد که روی صفحات تختی کنار هم قرار می گرفتند. کاربرد این روش برای مصارف عمومی و تولید انرژی در فضاهای بزرگ بسیار گران تمام می شود.

یک راه حل ممکن برای کاهش هزینه ساخت باتری که در مورد گران قیمت بودن رسانای سیلیسیوم و ماده ی دیگری که اخیرا از آن استفاده می شد به نام گالیوم ارسنید استفاده از عدسی بزرگ و ارزان قیمت فرنل برای تمرکز نور بر روی سلول کوچک است.

با توجه به این که بیشتر هزینه ها در مورد باتری های خورشیدی هنگام خرید باتری خورشیدی برای منزل و نصب آن پرداخت می شود و پس از آن انرژی به صورت کاملا رایگان دریافت می شود.

خرید باتری خورشیدی برای منزل | مرکز فروش باتری و پنل خورشیدی به صورت عمده

نمایندگی فروش انواع باتری و پنل خورشیدی

نمایندگی فروش انواع باتری و پنل خورشیدی قیمت پکیج خورشیدی براساس سایز و توان پنل و نوع پنل با هم متفاوت است.

پنل های خورشیدی با توان 5 وات، 20 وات، 50 وات، 150 و 500 و 1000 1500 و 5000 وات و … در بازار وجود دارد.

برای مثال:

قیمت پنل خورشیدی 5 وات در حدود 120 هزار تومان الی 160 هزار تومان محاسبه می شود.

قیمت پنل خورشیدی 100 وات در حدود یک میلیون تومان الی یک و نیم میلیون تومان محاسبه می شود.

قیمت پنل خورشیدی 600 وات در حدود سه میلیون تومان الی چهار میلیون تومان محاسبه می شود.

قیمت پنل خورشیدی 5000 وات در حدود 14 میلیون تومان الی پانزده میلیون تومان محاسبه می شود.

قیمت باتری خورشیدی برای منزل

قیمت باتری خورشیدی برای منزلبرای نصب و راه اندازی پنل های خورشیدی در منازل در دو نوع منفصل و متصل هزینه های متفاوتی را باید پرداخت کرد.

هزینه نصب پکیج های متصل در حدود 3 الی 5 میلیون می باشد.

و هزینه ی نصب پکیج های منفصل در حدود 13 الی 14 میلیون می باشد.

خرید باتری خورشیدی قیمت مناسب

خرید باتری خورشیدی قیمت مناسببرای خرید باتری خورشیدی می توانید به نمایندگی فروش سلول خورشیدی و فروشگاه های اینترنتی مراجعه کنید البته قبل از خرید حتما باید میزان برق مصرفی خود را محاسبه کنید تا بتوانید باتری خورشیدی متناسب با نیاز خود را خریداری نمایید.


کاربرد باتری خورشیدی

کاربرد باتری خورشیدی با افزایش هزینه های تولید برق در جهان امروزه بسیاری از افراد از باتری خورشیدی خانگی استفاده می کنند. زیرا علاوه بر آن که برق مورد نیاز خود را می توانند تولید کنند مازاد برق تولید شده را نیز می توانند به وزارت نیرو بفروشند و درآمدی را از این راه کسب کنند.

از مزایای دیگر باتری های خورشیدی می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • به سوخت یا شبکه تامین سوخت نیاز ندارد.
  • تحمل دمایی بالایی دارند.
  • نیاز به تعمیرات ندارند
  • در هر سایزی این سیستم ها وجود دارند.
  • طول عمر این سیستم ها حدود 20 الی 225 سال است.
  • و …

در میان کشورهای جهان ایران به دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی گرم و خشک و با داشتن حدود 280 روز آفتابی در طول سال استفاده از باتری های خورشیدی را برای تولید انرژی الکتریکی در ایران مقرون به صوفه می گرداند. زیرا با توجه به این که قیمت نیروگاه خورشیدی خانگی در هنگام ساخت و نصب زیاد است ولی پس از نصب هزینه ای ندارد و حتی پس از مدتی برای استفاده کننده علاوه بر برگرداندن هزینه اولیه سود نیز خواهد داشت.

باتری خورشیدی چیست

باتری خورشیدی چیستسیستم های برق خورشیدی برای مصارف خانگی به صورت نیروگاه های مستقل از شبکه سراسری و یا سیستم های متصل به شبکه سراسری با ساختار نصب ثابت و یا متحرک جهت تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز منازل به کار می رود.

لازم به ذکر است که سیستم های خورشیدی موجود در بازار تجاری، بازدهی حدود 15 الی 17 درصد دارند و هر متر مربع از این پنل ها حدود 100 الی 150 وات انرژی دریافت می کند. 

انواع سیستم های خورشیدی: 

  • سیستم های خورشیدی مستقیم
  • سیستم های خورشیدی خارج از شبکه
  • سیستم های خورشیدی مرتبط با شبکه با باتری پشتیبان
  • سیستم های بدون باتری مرتبط با شبکه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *