باتری خورشیدی

خرید باطری خورشیدی یا همان سیستم های خورشیدی جهت مصارف عمومی و خانگی امروزه بیش از پیش صورت می پذیرد. این سیستم ها به صورت نیروگاه های مستقل از شبکه یا سیستم های متصل به شبکه سراسری جهت تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز وسایل خانگی با قیمت ارزان به کار می روند. امروزه به دلیل مزایایی که باطری های خورشیدی دارند فروش این محصولات در سراسر جهان رو به افزایش می باشد. جهت اطلاع از قیمت انواع و خرید باطری خورشیدی با ما در ارتباط باشید.

امروزه استفاده از باطری خورشیدی خانگی نه تنها در کشور ایران بلکه در سراسر جهان به دلیل تولید ارزان انرژی و نصب و نگهداری آسان روز به روز در  حال افزایش است. کاربران می توانند با خرید و نصب انواع سیتم های خورشیدی، انرژی مورد نیاز مصارف خانگی خود را به راحتی و با صرف کمترین هزینه تامین نمایند. از این رو استفاده از انرژی خورشید برای تامین انرژی منزل بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد این موضوع خواهیم داد، با ما همراه شوید.

باطری خورشیدی چیست؟

باطری خورشیدی و یا همان سیستم های فتوولتائیک، یکی از سیستم های تولید برق از انرژی خورشیدی می باشند. با این روش با استفاده از پنل های خورشیدی، تولید مستقیم الکتریسیته از تابش خورشید امکان پذیر است. مقدار انرژی تابشی خورشید بر روی زمین ۶۰۰۰ برابر کل مصرف انرژی های سالانه بر روی زمین است، که همین امر منجر به استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید برق خواهد شد. در این بین کشور ایران از نظر جغرافیایی در منطقه گرم و خشک قرار دارد و با داشتن بیش از ۲۸۰ روز آفتابی در سال، میزان تابش سالانه خورشید در حدود ۱۸۰۰-۲۲۰۰ (Kwh/m2) تخمین زده می شود. بنابراین استفاده از سیستم های خورشیدی برای تولید برق در کشور بسیار به صرفه خواهد بود. در تصویر زیر موقعیت جغرافیایی نیروگاه های نصب شده در کشور و همچنین پتانسیل تابش انرژی خورشیدی را مشاهده می کنید.

خرید باطری خورشیدی

خرید باطری خورشیدی چه مزیت هایی دارد؟

همانطور که پیشتر گفتیم، خرید باطری های خورشیدی به دلایل زیادی در حال افزایش است. در زیر چند دلیل مهم را نام برده ایم.

  • باطری خورشیدی به راحتی نصب می شود و هزینه نگهداری آن ها بسیار پائین است.
  • این سیستم ها در طولانی مدت قابلیت اطمینان خود را ثابت کرده اند.
  • این سیستم ها عمر مفید بیش از ۲۰ سال را دارند.
  • این سیستم ها می توانند انرژی برق را در هر نقطه از زمین تامین نمایند.
  • این سیستم ها به صورت ماژولی هستند و می توانند در هر سایزی وجود داشته باشند.

آیا خرید باطری های خورشیدی خانگی رو به افزایش است؟

یکی از دلایل اصلی که کاربران برای تامین برق مصارف خانگی خود به سوی نصب و راه اندازی پنل های خورشیدی حرکت می کنند، افزایش تقاضای نیروی برق است. پنل های خورشیدی در طول زمان، هزینه های تولید برق را کاهش می دهند. تیم تحقیقاتی GTM پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۳، ظرفیت تولید برق با سیستم های خورشیدی به ۸۷۱ گیگاوات خواهد رسید. همچنین این تیم تحقیقاتی گفته که ۲۰ درصد از کل پنل های خورشیدی جهان تا سال ۲۰۲۳ مربوط به کشورهای آسیایی از جمله چین، هند و ژاپن خواهد بود. در این بین، ظرفیت پنل های خورشیدی نصب شده در خاورمیانه از ۳ درصد به ۹ درصد خواهد رسید. در زیر نمودار افزایش استفاده از سیستم های خورشیدی خانگی نشان داده شده است.

خرید باطری خورشیدی

آیا باطری خورشیدی با قیمت ارزان به فروش خواهد رسید؟

۴ دلیل باعث کاهش قیمت و افزایش خرید باطری خورشیدی می شود. همچنین در آینده ، در بازارهای تجارت و خرید و فروش انواع باطری های خورشیدی خانگی با قیمت ارزان به فروش خواهند رسید.

  • کاهش هزینه های تولید سیستم های خورشیدی
  • پیشرفت روز افزون فناوری های سلول خورشیدی
  • حذف مالیات از سیستم های خورشیدی
  • همکاران جدید در انرژی خورشیدی

منبع: باتری خورشیدی-باطری خورشیدی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *