پنل خورشیدی چیست؟

پنل خورشیدی یا صفحه خورشیدی از ترکیب و مونتاژ سلول های خورشیدی ساخته می شوند. یک صفحه خورشیدی می تواند مقداری خاص انرژی و آمپر تولید نماید. کار پنل خورشیدی تبدیل انرژی و نور خورشید به انرژی الکتریکی (برق) است. صفحات خورشیدی از ترکیب های نیمه هادی ساخته می شوند که اصلی ترین وظیفه آن تبدیل انرژی خورشیدی به برق می باشد. این صفحات با نام فتوولتائیک یا سولار شناخته می شوند.

باطری خورشیدی خانگی وسیله ای است بادوام که جهت ذخیره انرژی خورشید
استفاده می شود. خرید باطری خورشیدی خانگی موجب می شود هزینه برق کاهش یابد و می توان برق
مورد نیاز را با هزینه کم تولید کرد. ناگفته نماند هر یک از اجزای این پنل ناقص باشد نمی توان برق تولید کرد.

خرید باطری خورشیدی خانگی | چگونگی استفاده از باطری خورشیدی در سیستم های خورشیدی

قیمت باطری خورشیدی در بازار ایران

قیمت باطری خورشیدی در بازار ایرانقیمت انواع پنل خورشیدی به صورت متوسط و با توجه به نوع و جنس باطری های آن از یک میلیون تومان شروع می شود.

باطری خورشیدی در انواع مختلف تولید می شود. آنچه که باید در انتخاب باطری بدان توجه کرد کارایی این محصول با توجه به حساسیت های پروژه ها و قیمت آن است. از این رو مشخصات فنی باطری، برند و قیمت نهایی محصول یکی از دغدغه های مهم سرمایه گذاران این بخش است. در واقع قیمت این محصول در بازار متفاوت می باشد.

مرکز پخش و فروش باطری خورشیدی

مرکز پخش و فروش باطری خورشیدیشرکت نصب پنل خورشیدی Sourasolarcell نمایندگی فروش سلول خورشیدی در تلاش است سیستم های تولید برق را به قیمت های مناسب به فروش برساند. و با به کارگیری نیروی های متخصص در حوزه فعالیت های خود در تلاش است بهترین خدمات فروش، فنی و نصب را به مشتریان خود ارائه نماید.

از این رو همکاران ما آماده ارائه مشاوره خدمات قبل از فروش و خدمات پس از فروش می باشند.

جهت ارتباط با همکاران ما از راه های ارتباطی ذکر شده در بخش تماس با ما سایت اقدام نمایید.

آموزش نصب باطری خورشیدی

آموزش نصب باطری خورشیدیآموزش نصب پنل خورشیدی:

اول از همه پایه ای از نبشی فلزی سوراخ دار یا سپری شماره 4 با زاویه 30 درجه از زمین باید ساخت  به صورتی که پایین ترین نقطۀ اتکای پنل از زمین حداقل 30 سانتی متر باشد. سپس پایه را پشت بام یا در مکانی که از سطح زمین بالاتر است قرار دهید بطوری که سایه روی آن نیافتد. (رو به سمت جنوب شرقی محکم ببندید.) پنل خورشیدی را به وسیله پیج روی آن ببندید طوری که جعبه پشت پنل بالا قرار گیرد.

دو رشته سیم از جعبه بیرون آمده مثبت به مثبت شارژ کنترلر و منفی به منفی شارژ کنترلر نصب نمایید و از آن به مثبت باطری و منفی نیز به قطب منفی باطری وصل گردد.

از باطری می تواند توسط کلید به مصرف کننده 12 ولت و یا به مبدل 12 ولت به 200 ولت و مصرف کننده وصل کرد.

در پنل های خورشیدی جهت افزایش ولتاژ باتری های 12 ولتی می توان آن ها را با یکدیگر سری و جهت افزایش جریان آن ها را با هم موازی کرد.

خرید باطری خورشیدی

خرید باطری خورشیدی در حال حاضر بهترین مارک پنل خورشیدی که مورد استفاده در ایرانیان قرار گرفته است عبارتند از: Yingli solar – Ja Solar – Shine Solar – Sharp
قیمت پنل های خورشیدی شارپ با توجه به خصوصیات فنی و بهای تمام شده آن متفاوت می باشد. سیستم های خورشیدی شارپ جز مقرون به صرفه ترین و با کیفیت ترین محصولات در این حوزه می باشند.

انواع باطری خورشیدی خانگی

انواع باطری خورشیدی خانگیخورشید به عنوان یک منبع انرژی و نور می تواند حلال مشکلات بسیاری در زمینه تامین انرژی و برق شود. تولید برق با استفاده از پنل های خورشیدی در آینده مقرون به صرفه می باشد که نیاز به آب ندارد. البته میزان انرژی تامین شده در روزها و ماه های مختلف، متفاوت می باشد. در روزهای ابری و از غروب تا طلوع آفتاب میزان تولید برق کمتر است. 

باطری های خورشیدی خانگی از ظرفیت های ذخیره سازی متعددی برای ذخیره انرژی خورشید و تبدیل آن به برق برخوردار هستند که با توجه به خصوصیات و اجزای تشکیل دهندۀ هر کدام قیمت آن ها متفاوت است.

عمده سیستم های خورشیدی خانگی در انواع 90، 200، 250 و 300 واتی می‌ باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *