چراغ خیابانی خورشیدی توسط متخصصان حوزه سیستم های خورشیدی طراحی و تولید می شوند. این نوع از محصولات را می توان نوعی لامپ روشنایی معرفی کرد که برای تامین نور و روشنایی به برق شهری نیاز ندارد و با استفاده از نور تابشی آفتاب در روز می تواند انرژی مورد نیاز برای تامین روشنایی در شب را مهیا سازد.

باید گفت که امروزه اکثر مصرف کنندگان و کاربران برای تامین نور مورد نیاز محیط های مختلف به جای اینگه از سیم کشی برق شهری استفاده کنند ترجیح می دهند تا از این نوع محصولات خورشیدی استفاده کنند.

لازم است یادآور شویم که این محصولات روشنایی از نوع خورشیدی دارای توان های مختلف و مدل های متفاوت هستند و مناسب برای ایجاد روشنایی در محیط های بیرونی می باشند.

در این نوشته قصد داریم در مورد این نوع از محصولات روشنایی بیشتر صحبت کنیم تا بتوانیم اطلاعات بیشتری را از آن ها بدست آوریم.

این توضیحات را می توان در قالب عنوان های زیر معرفی کرد.

این عنوان ها شامل موارد زیر خواهد بود:

چراغ های روشنایی از نوع خیابانی دارای چه تجهیزات الکتریکی هستند؟

مشخصات مکانیکی قطعات استفاده شده در این نوع لامپ های سولار کدام است؟

 

چراغ خورشیدی خیابانی از چه تجهیزات الکتریکی ساخته شده است؟

برای ساخت یک محصول روشنایی خورشیدی از نوع چراغ خیابانی بایستی از تجهیزات الکتریکی استفاده شود که متناسب با ظرفیت و توان تولیدی چراغ مورد نظر باشد. با این حال طراحان برای ساخت این نوع از محصولات از تجهیزات خورشیدی استفاده می کنند که در نهایت می توان از آن ها در محیط هایی که برق شهری موجود نیست استفاده کرد.

در ادامه این نوشته به مهمترین تجهیزات و قطعات الکتریکی که می توان در ساخت این نوع از محصولات استفاده کرد اشاره خواهیم کرد.

این قطعات شامل:

باتری پشتیبانی

شارژرفلشر

پنل خورشیدی

کابل

سوکت

لامپ SMD

بدنه

پایه نگهدارنده

ریموت کنترل

سنسور

 

مشخصات مکانیکی قطعات استفاده شده در این نوع لامپ های سولار کدام است؟

لازم است یادآور شویم که تجهیزات الکتریکی مورد استفاده در این نوع از محصولات چراغ های خورشیدی خیابانی دارای مشخصات فنی و مکانیکی منحصری هستند. این مشخصات مکانیکی بایستی بصورت کامل و در قالب یک بروشور در اختیار خریداران قرار گیرد.

خریداران با توجه به این مشخصات فنی می توانند در مورد کمیت و کیفیت محصول و همچنین طول عمر و کارایی آن اطلاعاتی را بدست آورند.

در ادامه قصد داریم بصورت مختصر و مفید در مورد این مشخصات مکانیکی صحبت کنیم.

این مشخصات مکانیکی شامل:

باتری: قلمی لیتیومی

شارژرفلشر: PWM

پنل خورشیدی: مونوکریستال

کابل: ضدآب

بدنه: فلزی

پایه نگهدارنده: استیل

لامپ: SMD

سنسور: حرکتی و فتوسل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *