با گذشت زمان انسان درک جامع تر و علمی تری نسبت به منابع طبیعی پیدا کرده است. سوخت های فسیلی جزو منابع تجدید ناپذیر، انحصاری چند کشور و قیمت آن متاثر از مسائل سیاسی است. بهترین جایگزین برای آن استفاده از انرژی ارزان و ناتمام تابش های خورشیدی است. با چنین درک درست تولید پنل های خورشیدی شروع و به مرور زمان کوتاهی به حجم تولید بالایی رسیده است. امروزه تولید و فروش پنل خورشیدی  270 وات از پرتیراژترین محصولات است و به صورت عمده و بدون واسطه با قیمت پایین در اختیار تاسیس کنندگان نیروگاه‌های خورشیدی قرار می گیرد.

فروش پنل خورشیدی 270 وات بصورت عمده و بدون واسطه

فروشنده پنل های خورشیدی در توان های مختلف

فروشنده پنل های خورشیدی در توان های مختلف

برای برپایی نیروگاه خورشیدی در مقیاس کوچک و بزرگ باید به توان خروجی پنل های خورشیدی توجه کرد. چرا؟

ابتدا ببینیم توان خروجی چیست و مقیاس سنجش آن کدام است؟ وظیفه پنل های خورشیدی تبدیل انرژی خورشیدی به جریان الکتریکی است. این فرآیند در داخل سلول های واقع در صفحات خورشیدی امکان‌پذیر است. درون سلول ها یک سری سیم به صورت موازی یا سری به هم متصل هستند که تعداد آنها نشان دهنده میزان توان خروجی است.

انواع پنل های خورشیدی بر پایه توان خروجی به شرح زیر است:

  • پنل خورشیدی 30 وات
  • پنل خورشیدی 30 تا 60 وات
  • پنل خورشیدی 80 تا 120 وات
  • پنل خورشیدی 200 وات
  • پنل خورشیدی 250 وات
  • پنل خورشیدی 5000 وات

هر کدام از این محصولات با توجه به میزان خروجی مورد نیاز، در نیروگاه های خورشیدی کاربرد دارند. فروشنده این محصولات ارائه دهنده پنل های خورشیدی در توان های مختلف است و بهترین راهنما و مشاور برای تحریری منطقه مورد نظر و تهیه محصول مناسب می باشد.

خرید و فروش پنل های خورشیدی در ایران

خرید و فروش پنل های خورشیدی در ایران

ایران به واسطه قرار گرفتن در محدوده کمربند استوا از میزان بالای تابش خورشید بر خوردار است. حدود ۳۰۰ روز از سال دریافت کننده تابش خورشید است و از پتانسیل بالایی جهت احداث نیروگاه‌های خورشیدی برخوردار است. به همین جهت سرمایه‌گذاری در این صنعت، از جمله موارد با سوددهی بالا می باشد.

به همین منظور چند سال است که خرید و فروش پنل های خورشیدی در ایران رونق پیدا کرده است. اغلب احداث کنندگان این نیروگاه‌ها صاحبان ویلا، باغداران، اراضی کشاورزی، عشایرها و کوچ نشینان می باشند. البته احداث نیروگاه‌های خورشیدی و تولید برق از آن نیز می‌تواند منبع درآمد خوبی باشد.

سفارش پنل خورشیدی 270 وات بصورت مستقیم از تولید کننده

سفارش پنل خورشیدی 270 وات بصورت مستقیم از تولید کننده

پنل ۲۵۰ وات و پنل خورشیدی ۲۷۰ وات از جمله محصولاتی است که میزان فروش بالایی را از آن خود کرده است. این پنل ها توان تولید نیروی برق شهری را دارند و با توجه به راندمان تولید آن مناسب مراکز کوچک هستند.

جهت سفارش پنل خورشیدی ۲۷۰ به صورت مستقیم از تولید کننده می توان به نمایندگی ها و شرکت های پخش محصولات در مناطق مختلف کشور و وب سایت های فعال در این زمینه را رجوع کرد و از راهنمایی های لازم در خصوص خرید بهترین کیفیت، بالاترین راندمان و پایین ترین قیمت بهره جست.

خریدار پنل های خورشیدی پلی کریستال

خریدار پنل های خورشیدی پلی کریستال

خریدار پنل های خورشیدی باید این نکته را در نظر داشته باشد، کدام از پنل ها مناسب نیروگاه مورد نظر است؟

با بیانی ساده، پنل های خورشیدی از نظر ساختار دو نوع هستند:

  1. پنل خورشیدی پلی کریستال
  2. پنل خورشیدی مونوکریستال

هر کدام از سلول های خورشیدی از کریستال های سیلیکونی ساخته می‌شوند. پلی کریستال ها از چندین کریستال سیلیکونی و مونوکریستال ها از یک واحد کریستال سیلیکونی ساخته می‌شوند. توان خروجی در هر دو یکسان است و تفاوت فقط در اندازه‌های پنل ها می باشد. استفاده از مونوکریستال ها به دلیل صفحات کوچکتر در نیروگاه های بزرگ به صرفه تر است. اما برای بخش های کوچک تر استفاده از پنل های خورشیدی پلی کریستال با قیمت پایین‌تر توجیه اقتصادی بهتری دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *