پنل خورشیدی عشایری یک سیستمی است که قادر است در مناطق دور از برق سراسری انرژی الکتریسیته را با استفاده از دریافت نور خورشید تامین کند.

این سیستم ها در توان های مختلف و ابعاد متنوعی طراحی و ساخته می شوند ولی وجه اشتراک آن ها این است که قابلیت حمل و جابه جایی آن ها بسیار راحت می باشد.

بنابراین با توجه به توضیحاتی که داده شد می توان نام تجاری این محصولات را پنل های خورشیدی عشایری معرفی کرد. ولی با توجه به کارایی هایی که این سیستم ها دارند به غیر از عشایران افراد زیادی خواهان استفاده از این نوع سیستم های پکیج تولیدکننده برق هستند.

گروه هایی همچون زنبورداران، کشاورزان، باغداران، مسافران و حتی کوهنوردان تمایل زیادی دارند تا برای تامین برق مصرفی خود از این نوع ژنراتورهای تولیدکننده برق از نوع خورشیدی استفاده کنند.

لازم به ذکر است که بگوییم انواع ژنراتورهای خورشیدی در توان های مختلف از 10 وات تا 380 وات طراحی و تولید می شوند که سیستم های ژنراتور خورشیدی در توان 100 وات با کارایی های بسیار قابل توجهی تولید می شوند.

می توانیم در این مقاله این نوع از محصولات تولیدکننده برق را بیشتر معرفی کنیم. بنابراین دو عنوان زیر را معرفی خواهیم کرد.

عنوان ها شامل دو مورد زیر خواهند بود.

قطعات الکتریکی مورد استفاده در پکیج های سولار 100 واتی در چه ظرفیت هایی مورد استفاده قرار می گیرند؟

نوع ساختار قطعات الکتریکی مورد استفاده در پکیج های سولار 100 واتی به چه صورت است؟

 

قطعات الکتریکی مورد استفاده در پکیج های سولار 100 واتی در چه ظرفیت هایی مورد استفاده قرار می گیرند؟

لازم به ذکر است که بدانید برای ساخت انواع پنل های خورشیدی عشایری در هر توانی باید متناسب با توان تولیدی سیستم از تجهیزات خورشیدی متناسب با آن استفاده کرد.

اگر ظرفیت قطعات مورد استفاده پایین در نظر گرفته شود، سیستم عملکرد خوبی نخواهد داشت و اگر بالا در نظر گرفته شود، قیمت نهایی سیستم بالا خواهد بود.

در این قسمت از نوشته می توانیم ظرفیت تجهیزات مورد استفاده در این نوع از سیستم های تولیدکننده برق را مشخص کنیم.

ظرفیت این تجهیزات شامل:

باتری: 100 آمپر

پنل: 100 وات

اینورتر: 500 وات

شارژکنترلر: 20 آمپر

کابل پنل: 5 متر

لامپ: 10 وات

کابل لامپ: 5 متر

 

نوع ساختار قطعات الکتریکی مورد استفاده در انواع پنل خورشیدی عشایری 100 واتی به چه صورت است؟

باید گفت که نوع ساختار در ساخت انواع پنل های عشایری خورشیدی نقش مهمی را در بر دارد. نوع ساختار نمایانگر طول عمر و کیفیت محصول خواهد بود.

در ادامه این نوشته قصد داریم تا نوع ساختار قطعات مورد استفاده در این نوع از سیستم های پکیج سولار از نوع عشایری در توان 100 وات را مشخص کنیم.

باتری: سیلد اسید

پنل: مونوکریستال

شارژکنترلر: PWM

اینورتر: شبه سینوسی

کابل: ضدآب

لامپ: LED

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *