قیمت باتری خورشیدی

لیست ارزان ترین قیمت باتری خورشیدی را میتوان در برخی سایت های حوزه انرژی و یا صنایع برقی مشاهده نمود.
چرا انرژی خورشیدی؟
هیچ انرژی در روی کره زمین به اندازه انرژی خورشیدی در دسترس همگان قرار ندارد. خورشید تابنده به هر کس و هر چیز به عدالت می تابد بدون هزینه . منابع دیگر انرژی یا خیلی گران قیمت هستند (مثل انرژی اتمی ) یا آلوده کننده (مثل سوخت های فسیلی ). علت اینکه بشر اینقدر کم از این انرژی بهره برده اولا این بوده که راهی برای تبدیل آن نیافته بوده و حالا هم که یافته هنوز زیرساخت های تولید آن توسعه نیافته است.
پس از تولید این انرژی حال باید راهی برای ذخیره آن هم پیدا کرد.

تولید و ذخیره انرژی خورشیدی

تولید برق از انرژی خورشیدی توسط دستگاهی به نام سلول فتوولتائیک انجام می شود ، برق تولیدی این سلول ها مستقیم یا DC می باید که برای مصارف خانگی و صنعتی باید با کمد تجهیزاتی به نام اینورتر Inverter به برق متناوب یا AC تبدیل شود.
اما همگی میدانیم خورشید همیشه در حال تابش نیست و با غروب خورشید تولید برق هم متوقف خواهد شد. و باز می دانیم که با تاریکی شب تازه نیاز به برق احساس می شود. پس راه حل چیست؟
یا باید برق مازاد تولید شده در روز را ذخیره کنیم تا در شب از آن استفاده کنیم یا برق را به شکل دیگری تولید کنیم.
ذخیره برق برای مدت کوتاه در حد لحظه در تجهیزی به نام خازن انجام میشود و ذخیره برای مدت طولانی در باتری ها انجام می شود.

قیمت باتری خورشیدی

انواع باتری ها

باتری ها را همه می شناسیم، از دوران کودکی که ماشین ها و عروسک ها را با باتری راه می انداختیم تا زمانی که باتری ماشین مان از کار می افتد و مجبوریم با هل دادن آن را روشم کنیم.
وظیفه همه باتری ها انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل میکنند . ولی هر نوع باتری این کار را با روش متفاوتی انجام میدهد.
برخی از انواع پر کاربرد باتری:

  • باتری های شارژ نشدنی ( یکبار مصرف )
  • باتری های شارژ شدنی

باتری ها از نظر جنس الکترولیت هم به دو دسته تقسیم میشوند:

  • باتری خشک
  • باتری تر

باطری های خورشیدی از نوع قابل شارژ و معمولاً خشک هستند. از وظایف باتری های خورشیدی این است که ضمن ذخیره انرژی برای ساعات شب ، جریانی یکنواخت از برق را در خروجی تثبیت کنند. چرا که شدت و ضعف تابش خورشید خروجی پنل ها را متغیر میکند.

قیمت باتری خورشیدی

قیمت باتری خورشیدی

قیمت باتری های خورشیدی بر اساس حالت الکترولیت (خشک یا تر بودن) ، ظرفیت و عمر آنها قیمت های مختلفی خواهند داشت. رنج قیمت این باتری ها از یک میلیون تا 3 میلیون ریال برای یک باتری 12 ولت 100 آمپر متغیر است. (در سال 1397)

قیمت باتری خورشیدی

لیست ارزان ترین قیمت باتری خورشیدی

پیدا کردن لیست ارزانترین قیمت باتری خورشیدی که در عین حال عمر بالایی هم داشته باشد دغدغه همه خریداران است. ما در تلاش هستیم این لیست را برای مشتریان خود تهیه و بروز نگه داریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *