انرژی خورشیدی از نوع پرتابل و مناسب برای باغ امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد زیرا آن ها با مزایانی زیاد تولید میشوند.

 

انرژی خورشیدی برای باغ

دستگاه انرزی خورشیدی در سال های اخیر نظر خیلی از کاربران را به خود جلب کرده است. این نوع از محصولات نسل جدید از دستگاه های تولید انرژی الکتریسیته هستند که بیشتر برای مناطقی مورد استفاده قرار می گیرند که از برق سراسری دور هستند. سازو کاری که برای این نوع از سیستم های انرژی خورشیدی در نظر گرفته شده است بسیار قابل توجه است و به این صورت می باشد که این دستگاه ها مجهز به پنل بوده و وظیفه اصلی پنل دریافت و تبدیل نور تابشی آفتاب به برق مصرفی خواهد بود . علاوه بر آن این نوع از سیستم ها مجهز به باتری پشتیبانی می باشند که برق تولید شده توسط پنل خورشیدی در داخل باتری ذخیره می شود.

بنابراین با توجه به اینکه تولید برق توسط نور تابشی آفتاب صورت خواهد گرفت و همچنین امکان ذخیره انرژی در باتری امکان پذیر است در نتیجه می توان از آن ها برای تامین برق مصرفی باغ هایی که دور از شبکه سراسری هستند استفاده کرد.

به هر حال باغدارها برای مصارفی همچون روشنایی ، پمپ آب، یخچال و حتی تلویزیون نیاز دارند که از یک ژنراتور استفاده کنند و در این بین ژنراتورهای خورشیدی به دلیل اینکه به سادگی می توانند برق را با کمترین هزینه ممکن تولید کنند نسبت به ژنراتورهای دیزلی برای باغدارها بیشتر جالب خواهند بود. در نتیجه می توان گفت که یکی از مصارف بزرگ انواع سیستم های تولیدکننده انرژی الکتریسیته تامین برق مصرفی برای باغ ها می باشند.

 

انرژی خورشیدی پرتابل

یکی از انواع دستگاه های انرژی خورشیدی را می توان سیستم های تولیدکننده برق خورشیدی پرتابل معرفی کرد. در ابتدا قصد داریم تا مفهوم پرتابل را برای شما خوانندگان مشخص کنیم. پرتابل به معنی سیستم و دستگاهی است که به راحتی قابلیت حمل و جابه جایی را دارد. بنابراین دستگاه های انرژی خورشیدی پرتابل یعنی سیستم های تولید برق که سبک وزن هستند و قابلیت حمل برای آن ها بسیار راحت می باشد.

برای اینکه دستگاه های تولید برق بصورت پرتابل باشد، متخصصان تلاش میکنند تا برای ساخت  از تجهیزاتی با ابعاد کوچک و وزن سبک استفاده کنند تا در نهایت وزن نهایی سیستم پایین تر باشد.

حال یک سوال در این قسمت به وجود می آید. سوال این است: انواع پکیج های تولید برق از نوع پرتابل برای چه گروه هایی مناسب هستند؟

پاسخ این سوال را می توانیم اینگونه مطرح کنیم که سیستم تولید برق از نوع پرتابل برای گروه هایی مناسب است که در اکثر مواقع در حال جابه جا شدن هستند، بنابراین این افراد نیاز به ژنراتورهایی دارند که علاوه بر اینکه با قیمت پایین نیز برق مصرفی را تولید می کنند بلکه به سادگی بتوان آن را جابه جا کرد.

همچنین باید گفت که این نوع از سیستم های تولید جریان الکتریسیته از نوع پرتابل در توان های تولیدی 10 وات، 20 وات، 30 وات، 50 وات و 80 وات طراحی و تولید می شوند.

در این قسمت می توانیم گروه هایی را معرفی کنیم که می توانند از این نوع از دستگاه های انرژی خورشیدی از نوع پرتابل استفاده کنند .

این گروه ها شامل موارد زیر هستند:

عشایران

زنبوردارن

دامداران

باغدارها

کشاورزان

مسافران

کوهنوردان

 

انرژی خورشیدی مزایا

در دو قسمت قبل در مورد سیستم های تولید برق از نوع خورشیدی اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار دادیم و همچنین مصرف کنندگان این دستگاه ها را نیز معرفی کردیم. حال در این قسمت از نوشته می توانیم به مزایای استفاده از دستگاه های انرژی خورشیدی اشاره کنیم.

نکته ای که باید در این قسمت مطرح شود این است که استفاده از انواع ژنراتورهای تولید برق از نوع خورشیدی در سال های اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است و دلیل اصلی این امر را می توان به مزایای این نوع از محصولات تولید جریان الکتریسیته مرتبط دانست.

در این قسمت از نوشته قصد داریم تا بصورت مختصر و مفید به تعدادی از مهمترین مزایایی که می توان برای این نوع از سیستم های تولید برق در نظر گرفت اشاره کرد.

این مزایا شامل:

انواع دستگاه های تولید برق از نوع خورشیدی می توانند برق مصرفی را با هزینه کم تولید کنند.

امکان ذخیره انرژی تولید شده در این نوع از سیستم های تولید برق به مدت طولانی امکان پذیر است.

نصب و راه اندازی این نوع از ژنراتورهای تولید برق بسیار ساده و راحت است.

امکان نصب این نوع از دستگاه های تولید برق در هر محیطی امکان پذیر است.

برای تولید برق توسط این نوع از سیستم های تولید الکتریسیته از نوع خورشیدی نیازی به سوخت های فسیلی نیست.

این نوع از دستگاه های انرژی خورشیدی قابلیت روشن سازی وسایل برقی پرمصرف مانند پمپ آب، کولر و حتی یخچال را دارند.

 

دستگاه انرژی خورشیدی قیمت

در قسمت قبل در مورد مزایای این نوع از سیستم های تولید الکتریسیته صحبت شد و گفته شد که یکی از مهمترین مزایایی که می توان برای این نوع از ژنراتورها انرژی خورشیدی در نظر گرفت تولید برق مصرفی با هزینه کم است.

همچنین در این قسمت می خواهیم در مورد قیمت نهایی دستگاه های انرژی خورشیدی صحبت کنیم و همانطور که می دانید اولین عامل تاثیرگذار در قیمت این محصولات توان تولیدی محصول است. به هر حال عامل های دیگر در قیمت نهایی این دستگاه ها نیز تاثیر می گذارد ولی مهمترین عامل را می توان توان تولیدی در نظر گرفت.هر چه توان تولیدی سیستم انرژی خورشیدی بالاتر باشد به این معنی است که قادر است تا میزان برق بیشتری را تولید کند و تولید برق بیشتر به این معنی است که از تجهیزات خورشیدی با ظرفیت بالاتر استفاده شده و این یعنی قیمت نهایی بالاتر.

ولی بطور کلی می توان گفت که برای مصارف باغ قیمت سیستم های تولید برق از نوع خورشیدی بسیار متنوع است و بستگی به وسایل برقی مصرفی داخل باغ دارد. به عنوان مثال ممکن است یک شخص در باغ خود از پمپ آب استفاده کند و شخص دیگر تمایل به استفاده از پمپ آب نداشته باشد در نتیجه قیمت سیستم خورشیدی برای این دو باغ کاملا با هم متفاوت خواهد بود.

شما مشتریان می توانید برای تخمین قیمت سیستم های خورشیدی برای مصارف باغ با کارشناسان فروش مجموعه تماس بگیرید.

 

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *