انرژی خورشیدی از نوع عشایری جدیدترین نوع سیستم تولید برق است که کاربردهای زیادی داشته و در بازار با قیمت ارزان فروخته می شود.

 

استفاده انرژی خورشیدی

در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که استفاده از دستگاه های انرژی خورشیدی به سرعت افزایش یافته است. این نوع از سیستم های تولید برق اخیرا به جای ژنراتورهای دیزلی مورد استفاده قرار می گیرند. ساختار ژنراتورهای دیزلی به این صورت است که بنزین و یا گازوئیل را به برق مصرفی تبدیل می کنند. در واقع انواع ژنراتورهای دیزلی معایب عمده ای دارند که باعث شده است تا کاربران  و مصرف کنندگان دیگر تمایلی به استفاده از آن ها نداشته باشند.

معایبی که می توان برای انواع ژنراتورهای دیزلی در نظر گرفت این است که هزینه اولیه بنزین و گازوئیل بسیار گران است و در نتیجه تولید برق با استفاده از این محصول گران خواهد بود. علاوه بر آن این نوع از ژراتوهای دیزلی بسیار پر سر و صدا هستند و باعث ایجاد آلودگی هوا خواهند شد.

با توجه به معایبی که این نوع از ژنراتورهای دیزلی دارند متخصصان حوزه انرژی تصمیم گرفتند تا انواع ژنراتوهای انرژی خورشیدی را طراحی کنند. با گذشت کمترین زمان ممکن  این نوع از سیستم های تولید انرژی الکتریسیته از نوع خورشیدی توانستند تا جایگاه خود را در بین کاربران و مصرف کنندگان بدست آورند. البته باید به این موضوع توجه داشت که تمایل زیادی کاربران برای استفاده از این نوع دستگاه های تولید برق از نوع خورشیدی به این دلیل است که این دستگاه ها قابلیت و کاربردهای زیادی داشته که در ادامه در مورد آن ها توضیحاتی را ارئه خواهیم داد.

 

انرژی خورشیدی و کاربرد آن

در قسمت قبل تر در مورد لزوم استفاده از سیستم های انرژی خورشیدی را توضیح دادیم و گفتیم که دلیل اصلی اینکه استفاده از این نوع محصولات تولید جریان الکتریسیته افزایش یافته است، به این دلیل است که این محصولات و سیستم ها با قابلیت ها و کاربردهای زیادی تولید می شوند.

در ادامه این نوشته قصد داریم در مورد کاربردهای انواع دستگاه های تولید جریان الکتریسیته صحبت کنیم. البته قبل از این که در مورد کاربرد این نوع از سیستم ها توضیحاتی را ارئه دهیم باید بگوییم که کاربردهای این محصولات رابطه مستقیم با توان و ظرفیت تولید دارد. بنابراین هر چه توان و ظرفیت تولیدی سیستم بیشتر باشد می توان وسایل برقی بیشتر و پرقدرت تری را مورد استفاده قرار داد.

به هر حال در این قسمت از نوشته بصورت مختصر و جزئی در مورد کاربرد دستگاه های تولید برق از نوع خورشیدی صحبت خواهیم کرد.

کاربردهای این نوع از سیستم ها شامل:

انواع سیستم های تولید برق از نوع خورشیدی توانایی روشن سازی لامپ های کم مصرف را دارند.

این نوع از زنراتورهای تولید جریان الکتریسیته می توانند پمپ های آب 1 اینچ و 2 اینچ را با قیمت مناسبی روشن کنند.

سیستم های تولید برق از نوع خورشیدی قابلیت این را دارند که یک عدد یخچال را تحت پوشش قرار دهند.

امکان روشن سازی دریل توسط انواع دستگاه های تولید برق میسر است.

این نوع از محصولات خورشیدی تولید برق قادر هستند تا 1 عدد تلویزیون را روشن کنند.

امکان اتصال یک عدد سنگ فرز به این نوع از دستگاه های تولید برق میسر است.

 

انرژی خورشییدی عشایری

با توجه به اینکه دستگاه های انرژی خورشیدی می توانند نور تابشی آفتاب را به برق مصرفی تبدیل کنند می توان از آن ها برای تامین برق مناطقی استفاده کرد که از برق سراسری دور هستند. عشایران گروه هایی هستند که در مناطق و محیط هایی نیز زندگی می کنند که از دکل های برق سراسری دور هستند بنابراین گروه عشایران بزرگترین مصرف کننده های این نوع از سیستم ها به شمار می آیند.

همچنین نکته ای که در این قسمت می توان به آن اشاره کرد این است که دستگاه های انرژی خورشیدی از نوع عشایری باید طوری طراحی و ساخته شوند که قابلیت حمل و جابه جایی را داشته باشند. در این بین بزرگترین تولیدکننده انواع سیستم های تولید برق از نوع عشایری کشورمان ایران است که محصولات تولیدی را خود را با ضمانت 12 ماه و 18 ماه در بازارهای فروش توزیع می کنند.

قابلیت هایی که می توان برای انواع دستگاه های انرژی خورشیدی از نوع عشایری در نظر گرفت می تواند بصورت زیر معرفی شود.

انواع دستگاه تولید برق از نوع عشایری قابلیت روشن سازی چند لامپ کم مصرف به مدت 10 ساعت را دارند.

سیستم های تولید برق از نوع عشایری قابلیت روشن سازی 1 عدد یخچال 5 فوت و یا 9 فوت را دارند.

ژنراتورهای تولید برق از نوع عشایری قابلیت روشن سازی یک عدد تلویزیون به مدت 6 ساعت را دارد.

پکیج های تولید برق از نوع عشایری می توانند گوشی های موبایل و چراغ قوه را روشن کنند.

انواع ژنراتورهای تولید جریان الکتریسیته از نوع عشایری می توانند دریل و سنگ فرز را روشن کنند.

این نوع از دستگاه های تولید جریان الکتریسیته از نوع عشایری می توانند پمپ های آب را روشن کنند.

 

پنل انرژی خورشیدی قیمت

قیمت سیستم های دستگاه های انرژی خورشیدی در بازارهای تجاری و فروش بسیار متنوع است. عامل هایی که می تواند بر روی قیمت این محصولات تاثیر بگذارد علاوه بر توان تولیدی می تواند نوع تجهیزات و حتی کشور سازنده باشد.

کشورمان ایران جزو بزرگترین تولیدکننده های سیستم های تولید برق از نوع خورشیدی است که به نسبت نمونه های خارجی کیفیت بالا و قیمت ارزان دارد.

به عنوان مثال

قیمت سیستم های تولید الکتریسیته در توان 20 وات تقریبا 3.300.000 خواهد بود.

انواع پکیج های تولید برق در توان 30 وات قیمتی تقریبا 4.500.000 تومان خواهند داشت.

پکیج های تولید برق در توان 50 وات دارای قیمت تقریبی 6.700.000 تومان خواهد بود.

قیمت پکیج های تولید برق در توان 100 وات تقریبا 11.600.000 تومان خواهد بود.

دستگاه های تولید جریان الکتریسیته در توان 320 وات تقریبا 32 میلیون تومان خواهد بود.

و در نهایت قیمت ژنراتورهای انرژی خورشیدی در توان 380 وات تقریبا 38.500.000 تومان خواهد بود.

شرکت سوراسل یکی از بزرگترین توزیع کننده های انواع سیستم های انرژی خورشیدی است که انواع ژنراتورهای پکیج تولید برق را در انواع مختلف و توان ها متفاوت در نمایندگی های سراسر کشور به فروش می رساند. شما خریدران می توانید با مشاوران فروش شرکت سوراسل تماس بگیرید و از قیمت تقریبی این محصولات تولید انرژی الکتریسیته آگاه شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *