انرژی خورشیدی یک سیستم تولید کننده جریان برق است که نحوه نصب آسانی دارد و امروزه بیش از پیش نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

انرژی خورشیدی ایران

در کشورمان ایران استفاده از سیستم های انرژی خورشیدی بسیار گسترش یافته است. در واقع در مرحله اول می توانیم توضیحات مختصری در مورد این نوع از سیستم ها در اختیار شما خوانندگان قرار دهیم تا بتوانید اطلاعات بیشتری را از این محصولات بدست آورید.

باید گفت که سیستم های انرژی خورشیدی دارای عملکرد خاصی هستند. این نوع از سیستم ها قادرند تا نور تابشی آفتاب را جذب کرده و آن را بلافاصله به برق مصرفی تبدیل کنند. البته باید یادآوری کرد که برق تولید شده توسط سیستم های سولار 12 ولت بوده و باید حتما از یک مبدل یا همان اینورتر جهت تبدیل برق 12 ولت به برق 220 ولت استفاده شود.

بعد از تولید برق توسط جذب نور تابشی آفتاب توسط پنل می توان گفت که برق تولید شده در باتری پشتیبانی ذخیره می شود.

با توجه به توضیحاتی که داده شد می توان گفت که کشورمان ایران به دلیل داشتن متوسط 8 ساعت تابش نور آفتاب در طول روز نیز بهترین شرایط را برای استفاده از این نوع سیستم های انرژی خورشیدی دارد. در نتیجه شاهد این بوده ایم که استفاده از آن ها علاوه بر اینکه در سال های اخیر افزایش یافته است بلکه قابلیت های آن نیز افزایش یافته است.

همچنین در این بین می توان گفت که شرکت های ایرانی قادر هستند تا بهترین محصول سیستم های تولید برق از نوع سولار را تولید کرده و در بازارهای تجاری به فروش برسانند.

لازم به ذکر است که در این قسمت از نوشته قصد داریم تا قابلیت هایی که سیستم های تولید برق ایرانی دارند را مشخص کنیم.

این قابلیت ها شامل موارد زیر خواهد بود.

قیمت ارزان

کیفیت بالا

18 ماه ضمانت

3 سال خدمات پس از فروش

قابلیت حمل راحت

ماندگاری بالا

قابلیت ذخیره برق تولید شده

استفاده از تجهیزات با کیفیت

 

انرژی خورشیدی پرتابل

لازم به ذکر است که یادآوری کنیم این نوع از سیستم های انرژی خورشیدی دارای انواع مختلفی هستند. در این قسمت از نوشته قصد داریم تا به معروف ترین و پرکاربردترین این نوع از سیستم های تولید کننده انرژی الکتریسیته بپردازیم.

انواع سیستم های تولید کننده الکتریسیته شامل موارد زیر خواهد بود.

سیستم انرژی خورشیدی از نوع پرتابل

ژنراتور تولید برق از نوع سولار و خانگی

پکیج های تولیدی برق از نوع سولار برای باغ

ژنراتورهای تولید برق از نوع سولار و عشایری

در این بین می توان گفت که یکی از پرمصرف ترین انواع سیستم های تولید جریان برق نیز سیستم های سولار از نوع پرتابل است. منظور از پرتابل یعنی سیستمی که قابلیت حمل و جابه جایی را داشته باشد، در نتیجه این نوع از سیستم های تولید کننده انرژی الکتریسیته از نوع خورشیدی در ابعاد کوچک و وزن سبک ساخته می شوند و قابلیت های منحصری خواهند داشت. همچنین این نوع از سیستم ها در توان های تولیدی مشخصی توسط متخصصان طراحی و تولید می شوند.

توان های تولید که برای این نوع از سیستم های تولید کننده جریان الکتریسیته از نوع پرتایل در نظر گرفته شده است شامل موارد زیر خواهد بود.

10 وات

20 وات

30 وات

50 وات

80 وات

100 وات

320 وات

380 وات

همچنین می توان گفت که قابلیت های سیستم های تولید برق از نوع پرتابل شامل موارد زیر خواهد بود.

قابلیت روشن سازی چند عدد لامپ

حمل راحت

قابلیت روشن سازی تلویزیون

وزن سبک

قابلیت شارژ تلفن همراه

امکان اتصال یخچال 5 فوت

 

انرژی خورشیدی شیراز

همانطور که در قسمت اول توضیح داده شد، سیستم های انرژی خورشیدی با توجه به این که نور تابشی آفتاب را به جریان الکتریسیته تبدیل می کنند بنابراین این نوع از سیستم های تولید کننده انرژی الکتریسیته در مناطقی بهترین عملکرد را خواهند داشت که متوسط تابش در آن منطقه زیاد باشد.

در این بین کشورمان ایران در منطقه خاورمیانه قرار دارد و بصورت میانگین متوسط تابش در ایران 8 ساعت است در نتیجه بهترین شرایط را برای استفاده از این سیستم های تولید برق سولار در اختیار داریم.

همچنین باید یادآوری کرد که تعدادی از شهرها هستند که آب و هوای گرم و خشک داشته و در نتیجه استفاده از انواع سیستم های انرژی خورشیدی بسیار رواج دارد.

لازم است تا در این قسمت از نوشته به تعدادی از شهرهای بزرگ که برای استفاده از این سیستم ها مناسب هستند اشاره کنیم.

این شهرها شامل موارد زیر خواهد بود.

شیراز

اصفهان

یزد

اهواز

سمنان

کرمان

تهران

شیراز یکی از شهرهای بزرگ مصرف کننده این نوع از سیستم های تولید کننده انرژی الکتریسیته است. علاوه بر این می توان گفت که بزرگترین تولید کننده انواع سیستم ها تولید کننده الکتریسیته از نوع خورشیدی است. زیرا متوسط تابش در شیراز بسیار بالا است در نتیجه این محصولات در شیراز بالاترین عملکرد را دارند.

 

انرژی خورشیدی نصب

قسمت های قبلی توضیحات کلی در مورد سیستم های انرژی خورشیدی در اختیار شما خوانندگان قرار داد در این قسمت قصد داریم تا در مورد نصب و راه اندازی این نوع از سیستم ها صحبت کنیم.

برای راه اندازی این نوع از سیستم های انرژی خورشیدی دو حالت داریم.

حالت اول اینکه این نوع از سیستم ها در کارخانه و توسط متخصصان حوزه سیستم های خورشیدی طراحی و تولید می شود و بصورت یک پکیج آماده سیستم خورشیدی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد .

در این حالت سیستم نیاز به نصب خاصی ندارد و مصرف کنندگان با اتصال پنل به باتری و همچنین قرار دان پنل در مقابل نور خورشید نیز می توانند از این نوع سیستم ها استفاده کنند.

حالت دوم به این صورت است که سیستم دارای ساختاری با توان تولیدی بالا است در این حالت باید برای نصب حتما از متخصصان حوزه سیستم ها خورشیدی کمک گرفت تا بتوان سیستم را با دقت طراحی کرده و نسبت به نصب و راه اندازی آن اقدام کنند.

شما خریداران می توانید انواع سیستم های انرژی خورشیدی را توسط نمایندگی های شرکت  souracell خریداری کنید. این شرکت محصولات سیستم تولید انرژی الکتریسیته ر ا با قیمت ارزان و کیفیت بالا در اختیار شما قرار می دهد و برای نصب و راه اندازی این نوع از سیستم های تولید الکتریسیته از گروه مجرب کمک می گیرد.

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *