برق خورشیدی خانگی یک سیستم تولید برق پرمصرف است که قیمت تخمین زده شده آن ها در بازار بسیار ارزان و مقرون به صرفه است.

 

سیستم برق خورشیدی خانگی

لازم به ذکر است که منظور از سیستم برق خورشیدی خانگی این است که برای تولید برق مصارف خانه از ژنراتور هایی استفاده شود که نور تابشی آفتاب را به الکتریسیته مصرفی تبدیل می کند.

امروزه با گسترش شهر نشینی تقریبا تمامی افراد قادر هستند تا از برق شهری استفاده کنند. ولی با این حال تعدادی از افراد هستند که منازل مسکونی خود را در محدوده های خارج از بافت شهری احداث می کنند که به آن ها برق تعلق نمی گیرد.

همچنین بسیاری از افراد هستند که همچنان در روستاها زندگی می کنند و بعضی از این روستاها در مناطق دور افتاده قرار دارند که به دکل های برق سراسری دسترسی ندارند و امکان سیم کسی و کابل کشی برای آن ها مهیا نیست.

علاوه بر این گروهی هستند که عشایر می باشند و بطوری کلی از نعمت جریان الکتریسیته محروم می باشند، بنابراین بهترین گزینه استفاده از سیستم های تولید جریان الکتریسیته از نوع خورشیدی است.

باید یادآوری کرد که تقریبا می توان تمامی وسایل برق منازل را با استفاده از این نوع سیستم های ژنراتور تولید الکتریسیته روشن کنند به همین دلیل است که با نام سیستم برق خورشیدی خانگی شناخته شده اند.

وسایل برقی که می توان با این نوع از سیستم های تولید الکتریسته تحت پوشش قرار داد بستگی به توان تولیدی نهایی سیستم و تجهیزات مصرفی دارد ولی بطور کلی می توان این وسایل برقی را بصورت زیر معرفی کرد.

این وسایل برقی تحت پوشش شامل:

لامپ کم مصرف

پنکه

یخچال

دریل

تلویزیون

شارژ لپ تاپ

سنگ فرز

شارژ تلفن همراه

 

فروش تجهیزات برق خورشیدی

در قسمت قبل توضیحات کلی در مورد این نوع از سیستم های تولیدکننده انرژی الکتریسیته در اختیار شما قرار گرفت در این قسمت قصد داریم در مورد فروش تجهیزات برق خورشیدی صحبت کنیم.

به هر حال وقتی یک سیستم خورشیدی توسط نمایندگان این حوزه به فروش می رسد باید در سال های بعدی خدمات پس از فروش برای محصولات خود داشته باشند.

ممکن است بعد از چند سال قطعات مورد استفاده در این نوع سیستم های تولید کننده جریان الکتریسیته آسیب ببیند و یا به سرقت برود در نتیجه مشتریان مجبور هستند تا قطعه آسیب دیده یا به سرقت رفته را جایگزین کنند در نتیجه به نمایندگی های فعال در حوزه سیستم های خورشیدی مراجعه می کنند.

نمایندگی های فعال در زمینه سیستم های خورشیدی علاوه بر اینکه مجری سیستم های برق خورشیدی خانگی هستند بلکه تجهیزات این نوع از سیستم های تولید کننده انرژی الکتریسیته را به فروش می رسانند.

در این بین می توان گفت که یکی از نمایندگی های معتبر طراح، مجری و توزیع کننده این نوع از سیستم های ژنراتور تولید الکتریسیته شرکت سوراسل است که تجهیزات مصرفی را در برندها و کیفیت های مختلف با قیمت ارزان و مناسب در اختیار شما خریداران قرار می دهد.

تجهیزاتی که نمایندگی سوراسل به فروش می رساند هم شامل تجهیزات داخلی است و هم شامل تجهیزات وارداتی می باشد ولی نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که تجهیزات فروخته شده توسط این نمایندگی کیفیت مطلوب و قیمت مناسب دارد.

همچنین می توانیم در این قسمت مشخص کنیم که بطور کلی تجهیزات مورد استفاده در این نوع از سیستم های تولید جریان الکتریسیته به چه صورت است.

تجهیزات اصلی مورد استفاده شامل:

پنل

کابل پنل

باتری

باکس باتری

شارؤ کنترلر

اینورتر

 

برق خورشیدی خانگی قیمت

همانطور که قبلا گفته شد منظور از برق خورشیدی خانگی یعنی تولید جریان الکتریسیته برای مصارف خانگی با استفاده از دریافت نور تابشی آفتاب است. قیمت سیستم های تولید جریان الکتریسیته از نوع خانگی بستگی به عوامل مختلفی دارد. می توانیم در این قسمت به مهمترین آن ها اشاره کنیم.

عواملی که بر روی لیست قیمت این نوع از سیستم ها تاثیر می گذار شامل

توان تولیدی

نوع تجهیزات مصرفی

شرکت سازنده

نوع طراحی

قابلیت ها

کارایی

تمامی عواملی که در قسمت بالا نام بردیم به صورت یکسان در قیمت این نوع از سیستم های تولید جریان الکتریسیته از نوع خورشیدی و خانگی تاثیر می گذارند.به عنوان مثال برای ساخت سیستم های برق خورشیدی در توان 100 وات نسب به سیستم های تولید الکتریسیته در توان 50 وات از تجهیزات پرقدر تری استفاده شده است.

یعنی تجهیزات مورد استفاده در سیستم های 100 واتی قوی تر از سیستم های 50 واتی است در نتیجه میزان برق تولیدی سیستم 100 واتی نسبت به سیستم 50 واتی بیشتر بوده و در نهایت قابلیت سیستم های 100 واتی بیشتر از سیستم های 50 واتی خواهد بود و طبیعی است که قیمت نهایی یسستم های تولید برق در توان 100 وات بیشتر از قیمت سیستم های تولید الکتریسیته در توان 50 وات باشد.

بطور کلی می توان برای سیستم های تولید الکتریسیته در توان 50 وات قیمت تقریبی 5.800.000 تومان را در نظر گرفت و برای سیستم های تولید الکتریسیته 100 وات قیمت تقریبی 11.300.000 تومان را در نظر گرفت.

هزینه برق خورشیدی خانگی

در این قسمت قصد داریم در مورد هزینه سیستم های برق خورشیدی خانگی صحبت کنیم. استفاده از این نوع سیستم های زنراتور خورشیدی برای تولید الکتریسیته نسبت به ژنراتور های دیزلی مقرون به صرفه تر است و هزینه کم تری را در بر دارد ولی باید دانست که این نوع از سیستم ها هم مانند سایر سیستم های تولید الکتریسیته دچار استهلاک می شوند.

لازم به ذکر است که بگوییم بیشتر استهلاک در این نوع از سیستم های تولید الکتریسیته از جانب باتری های پشتیبانی است. همچنین باید گفت که استهلاک باتری بین 2 سال تا 5 سال طول می کشد که این مدت زمان بستگی به نوع و کیفیت باتری مورد استفاده دارد.

برای این که طول عمر باتری ها را افزایش دهیم باید حتما از باتری های مخصوص سیستم های خورشیدی که با نام تجاری باتری های سولار از نوع ژل هستند باید استفاده کرد.

همچنین باید میزان شارژ و دشارژ باتری متناسب با ظرفیت کلی سیستم باشد. در واقع می توان گفت که با استفاده از طراحی دقیق و همچنین انتخاب بهترین و باکیفیت ترین نوع باتری می توان تولید عمر باتری های مصرفی را افزایش داد و هزینه استهلاک سیستم های تولید انرژی الکتریسیته ر ا کاهش داد.

1 دیدگاه

  • با درود فراوان مهندس عزیز بنده پنلی میخوام که کفکش 3اینچ راه بندازه میخوام بدونم چجوری باید تهیه کنم وچقد تموم میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *