موتور برق خورشیدی سیار یک سیستم تولید انرژی برق است که می تواند نور خورشید را به انرژی الکتریسیته تبدیل کند. این نوع از سیستم های تولیدکننده انرژی برق جدیدترین نوع ژنراتورهای تولید الکتریسیته هستند که با جدیدترین تکنولوژی ها ساخته شده و مشخصه، ساختار و قیمت قابل توجهی دارند.

در واقع باید گفت که این نوع از موتور برق ها به این دلیل خورشیدی نامیده می شوند که به جای سوخت های فسیلی نور تابشی آفتاب را به برق تبدیل می کنند و به این دلیل سیار گفته می شود که قابلیت حمل و جابه جایی برای آن ها مهیا است. در واقع طراحی این نوع از ژنراتورهای تولید برق به گونه ای است که در هر توان تولیدی که باشند با یک ویژگی مشترک ساخته می شوند و این ویژگی مشترک همان وزن سبک و قابلیت جابه جایی است، در نتیجه با نام تجاری پکیج های خورشیدی از نوع سیار شناخته می شوند.

با توجه به این که این محصولات تولیدکننده انرژی برق با کمترین هزینه می توانند انرژی الکتریسیته را تولید کنند در نتیجه بسیاری از افرادی که در مناطق فاقد برق شهری زندگی می کنند ترجیح می دهند تا از این نوع سیستم ها برای تامین برق مصرفی خود استفاده کنند.

با توجه به توان تولیدی و ظرفیت قطعات و تجهیزات الکتریکی مورد استفاده می توان گفت این سیستم ها در ظرفیت های مختلف تولید می شوند. به عنوان مثال سیستم های موتور برق خورشیدی سیار در ظرفیت های کوچک در توان های 20 وات، 30 وات، 50 وات و 80 وات طراحی و تولید می شوند. همچنین سیستم های پکیج خورشیدی از نوع سیار در ظرفیت های بالا، در توان های بیشتر 100 واتی، 320 واتی و 380 واتی تولید می شوند.

باید یادآوری کرد که هر چه توان تولیدی سیستم برق خورشیدی از نوع سیار بیشتر باشد میزان برق تولید شده بیشتر بوده و در نتیجه می توان وسایل برقی قوی تری را به این سیستم ها متصل کرد.

به عنوان مثال از سیستم های برق سیار خورشیدی در توان های کوچک می توان برای روشن سازی لامپ های کم مصرف و شارژ تلفن همراه استفاده کرد ولی از سیستم های سیار خورشیدی در توان های بالاتر می توان علاوه بر روشن سازی لامپ و شارژ موبایل نیز یخچال های 5 فوت و یا 9 فوت، تلویزیون، دریل و سنگ فرز را روشن کرد.

در ادامه برای اینکه شما خوانندگان بیشتر با این محصولات پکیج سیار خورشیدی آشنا شوید بنابراین می خواهیم عنوان هایی را معرفی کنیم که مرتبط با این مقاله باشند.

این عنوان ها شامل موارد زیر خواهند بود.

ساختار موتور برق خورشیدی سیار

لازم است یادآوری کنیم که نوع ساختار در انواع موتورهای برق خورشیدی از نوع سیار نقش بسیار مهم و کاربردی را ایفا می کند. برای داشتن یک سیستم تولید برق با کیفیت بالا باید از تجهیزات و قطعاتی استفاده کرد که ساختار منسجم و باکیفیت تری داشته باشند.

سازندگان این نوع از سیستم های تولیدکننده برق برای اینکه طول عمر و کارایی نهایی سیستم را افزایش دهند، در نتیجه نهایت دقت را در انتخاب نوع ساختار باید داشته باشند. در این قسمت از متن می خواهیم در مورد ساختار تجهیزات الکتریکی استفاده شده در این نوع سیستم های موتور برق خورشیدی از نوع سیار بصورت مختصر توضیحاتی را ارئه دهیم.

نوع ساختار تجهیزات مصرفی شامل:

پنل های خورشیدی استفاده شده در این انواع پکیج های سیار خورشیدی از نوع مونوکریستال و یا پلی کریستال می باشد.

باتری پشتیبانی مورد استفاده در این نوع از موتور برق های سیار از نوع سیلد اسید و یا ژل می باشد.

نوع ساختار شارژکنترلر مصرفی در این نوع از سیستم های پکیج خورشیدی pwm و یا mppt است.

اینورتر خورشیدی در این نوع از سیستم های سیار خورشیدی دارای ساختار تمام سینوسی و یا شبه سینوسی است.

یخچال های 5 فوت و یا 9 فوت دارای ساختار DC هستند.

پروژکتور های مصرفی دارای ساختار DC هستند.

لامپ های مورد استفاده دارای ساختار DC و یا AC هستند.

 

مشخصه موتور برق خورشیدی سیار

در قسمت قبل در مورد نوع ساختار انواع موتور برق های خورشیدی از نوع سیار و قابل حمل صحبت شد. در این قسمت در مورد مشخصه های این نوع از سیستم ها صحبت خواهیم کرد.

هر کدام از این سیستم های تولیدکننده انرژی یک مشخصه منحصر به خود را دارند. ولی بطور کلی می توان گفت که بعضی از این مشخصه ها بین این محصولات مشترک است. در این قسمت از نوشته قصد داریم تا بصورت کلی مشخصه های مرتبط با این نوع از محصولات تولید کننده انرژی از نوع سیار و خورشیدی را برای شما خوانندگان مشخص کنیم.

مشخصه های کلی این نوع از محصولات ژنراتور تولیدکننده انرژی برق شامل:

این نوع از سیستم های تولیدکننده انرژی الکتریسیته با وزن سبک ساخته می شوند.

این نوع از پکیج های سولار از نوع سیار در هر توانی که باشند قابلیت جابه جایی را دارند.

از این نوع سیستم های پنل خورشیدی از نوع سیار قابلیت ذخیره انرژی را دارند.

انواع ژنراتور های تولید برق از نوع سیار قابلیت روشن سازی تلویزیون و یخچال را دارند.

این نوع ازمحصولات تولید برق از نوع خورشیدی می توانند باکمترین هزینه برق مصرفی را تولید کنند.

انواع مولدهای برق خورشیدی از نوع سیار در مناطقی که از دکل های برق دور هستند قابل استفاده است.

 

قیمت موتور برق خورشیدی سیار

همانطور که در قسمت های قبلی توضیح داده نوع و ساختار و مشخصه مواردی است که توجه به آن ها بسیار لازم و ضروری است. مورد دیگری که از اهمیت زیادی برخوردار است را می توان قیمت این نوع از موتورهای برق خورشیدی سیار دانست.

در واقع قیمت این نوع از سیستم ها توسط سازندگان باید طوری تعیین شود که مشتری پسند باشد و متناسب با بازارهای تجاری رقابتی باشد.

در این بخش از متن می خواهیم در مورد قیمت انواع پکیج های خورشیدی سیار صحبت کنیم و قیمت تقریبی بعضی از آن ها را مشخص کنیم.

قیمت تقریبی این سیستم های سیار شامل:

سیستم های خورشیدی سیار در توان 20 وات تقریبا 3.300.000 تومان

پکیج های خورشیدی سیار در توان 30 وات تقریبا 4.500.000 تومان

مولدهای برق خورشیدی در توان 50 وات تقریبا 5.600.000 تومان

ژنراتورهای تولید برق از نوع خورشیدی در توان 80 وات تقریبا 8.700.000 تومان

سیستم های مولد برق سیار در توان 100 وات تقریبا 11.600.000 تومان

پکیج سیستم های تولید برق خورشیدی در توان 320 وات تقریبا 31.000.0000 تومان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *