روشنایی خورشیدی در بازارهای تجاری جزو محصولات پر فروش به شمار می آید که در انواع مختلف و قیمت های متفاوت طراحی و تولید میشود.

 

روشنایی انرژی خورشیدی

در قسمت اول ابتدا قصد داریم تا توضیحات مختصری در مورد روشنایی خورشیدی در اختیار شما قرار دهیم. منظور از روشنایی خورشیدی این است که یک نوع دستگاه های تولید کننده روشنایی وارد بازارهای تجاری شده اند که ساز و کار جالب توجهی دارند.

این نوع از محصولات سولار نور مورد نیاز را به جای اینکه با استفاده از چراغ های معمولی که با برق شهری کار می کنند تامین کنند با استفاده از چراغ های سولار نیز تامین می کنند.

چراغ های سولار مجهز به صفحه جادب نور خورشید هستند که وظیفه اصلی آن ها دریافت نور آفتاب در طول روز و تبدیل آن به انرژی الکتریسیته می باشد. همچنین این نوع از محصولات روشنایی از نوع خورشیدی مجهز به باتری پشتیبانی هستند که امکان ذخیره انرژی برای این نوع از سیستم های تولید نور مهیا است.

در این قسمت می توانیم به دو موضوع مهم اشاره کنیم.

موضوع اول این است که با توجه به این که این نوع از چراغ های تولید کننده نور با استفاده از نور خورشید کار می کنند در نتیجه می توان گفت که عملکرد این نوع از سیستم ها در مناطق کویری با شدت تابش نور زیاد نیز بیشتر خواهد بود.

همچنین با توجه به این که این نوع از سیستم های تولید کننده نور از نوع روشنایی خورشیدی مجهز به باتری پشتیبانی هستند در نتیجه می توان از آن ها در مواقعی که به برق سراسری دسترسی نداریم و همچنین در مناطق دور افتاده در شب نور مورد نیاز را تامین کنیم.

بنابراین این نوع از سیستم های چراغ های تولید نور از نوع سولار برای تامین روشنایی محوطه های زیر مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

این محوطه ها بصورت زیر معرفی خواهند شد.

بیلبوردهای تبلیغاتی

پارک ها

خیابان ها

معابر

ورودی منازل

پارکینگ ها

زمین های فوتبال

 

لامپ های روشنایی خورشیدی

در قسمت قبل به صورت کلی در مورد سیستم های روشنایی خورشیدی توضیح دادیم. باید به این نکته توجه داشت که این نوع از محصولات تولید کننده نور از نوع سولار در انواع و مدل های مختلف توسط کارشناسان طراحی و تولید می شوند.

یکی از بزرگترین تنوعی که می توان برای این نوع از سیستم های تولید کننده نور در نظر گرفت نیز تنوع بر اساس نوع ساختار است. نوع ساختار یعنی این که تجهیزات مورد استفاده در این سیستم های تولید کننده نور از نوع خورشیدی از کدام نوع نیز خواهند بود.

به عنوان مثال برای ساخت این نوع از محصولات روشنایی سولار می توان از پنل های مختلف، لامپ های متنوع و قطعات مختلف استفاده کنیم که همین امر باعث می شود تا کارایی نهایی هر کدام از آن ها نیز با دیگری متفاوت باشد.

در این قسمت قصد داریم تا تنوع این نوع از محصولات لامپ روشنایی خورشیدی را مشخص کنیم.

انواع این محصولات شامل موارد زیر خواهد بود.

چراغ های تولید کننده نور از نوع سولار با لامپ LED

دستگاه های تولید کننده نور از نوع سولار با لامپ SMD

سیستم های تولید کننده نور از نوع سولار با لامپ COB

لامپ های تولید کننده نور از نوع سولار پنل جدا

چراغ های تولید کننده نور از نوع سولار پنل متصل

لامپ های تولید کننده نور از نوع سولار مجهز به سنسور فتوسل

 

روشنایی پارکی خورشیدی

در قسمت اول مشخص شد که این نوع از سیستم های تولید کننده نور در محیط های مختلف به دلیل نوع ساختار و کارکردی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از محیط هایی که استفاده از این نوع چراغ های تولید کننده روشنایی بسیار کاربرد دارد محیط پارک ها است در نتیجه این نوع از محصولات با نام تجاری سیستم های روشنایی پارکی خورشیدی به فروش می رسند.

این نوع از سیستم های تولید کننده نور از نوع پارکی خود در توان های مختلف و مدل های متنوع طراحی و تولید می شود که هر کدام از آن ها قیمت منحصر به خود را دارند.

به عنوان مثال می توانیم انواع چراغ های تولید کننده نور از نوع پارکی و خورشیدی را بصورت زیر معرفی کنیم.

تنوع این محصولات شامل موارد زیر خواهد بود.

چراغ های پارکی تولید نور از نوع سولار مدل پنل جدا

لامپ های پارکی تولید نور از نوع سولار مدل پنل متصل

محصولات پارکی تولید نور از نوع سولار مجهز به سنسور فتوسل

چراغ های پارکی  تولید نور از نوع سولار مجهز به سنسور حرکتی

سیستم های روشنایی پارکی از نوع سولار با گواهی ضدآب

همچنین می توان گفت که این نوع از چراغ های روشنایی پارکی در توان های مختلف طراحی می شوند که می توانیم در این قسمت به این توان های تولیدی اشاره کنیم.

توان تولیدی این لامپ های روشنایی خورشیدی شامل موارد زیر خواهد بود.

30 وات

60 وات

90 وات

120 وات

150 وات

200 وات

300 وات

400 وات

 

فروش سیستم روشنایی خورشیدی

امروزه شاهد این هستیم که فروش سیستم های روشنایی خورشیدی در سرتاسر جهان نسبت به قبل افزایش یافته است. مخصوصا این نوع چراغ های تولید کننده نور در مناطق کویری با شدت تابش بالا، خواهان زیادی دارند.

لازم به ذکر است که بگوییم در کشورمان ایران استفاده از این نوع چراغ های خورشیدی گسترش پیدا کرده است و فروش این نوع از محصولات در نمایندگی های سیستم های خورشیدی با قیمت ارزان و مناسب صورت می گیرد.

همچنین شما خریداران می توانید این نوع از چراغ های تولید کننده نور و روشنایی را از طریق نمایندگی های شرکت سوراسل در ایران خریداری کنید.

در این بخش می توانیم قیمت فروش این نوع از چراغ های تولید نور در توان های مختلف را به صورت تقریبی مشخص کنیم. البته باید به این نکته توجه کرد که دلیل این که قیمت های قرار داده شده تقریبی است را می توان به نوسان قیمت در بازارهای داخلی مرتبط دانست.

قیمت تقریبی انواع چراغ های تولید کننده نور از نوع سولار در توان های مختلف شامل:

چراغ های سولار در توان 60 وات: 2.650.000 تومان

لامپ های سولار در توان 100 وات:2.950.000 تومان

چراغ های وسلار در توان 200 وات: 3.650.000 تومان

محصولات سولار در توان 300 وات: 4.450.000 تومان

چراغ های سولار در توان 400 وات: 4.950.0000 تومان

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *