روشنایی خورشیدی یک سیستم تولید نور و روشنایی است که نور خورشید را به روشنایی تبدیل می کند. این محصولات انواع و قیمت متنوعی دارند.

 

دستگاه روشنایی خورشیدی

لازم به ذکر است که در سال های اخیر نوع جدیدی از لامپ های تولید کننده روشنایی وارد بازارهای تجاری شده اند که عملکرد و ساز و کار بسیار قابل توجه و مطلوبی دارند.

این نوع از سیستم های روشنایی قادر هستند تا نور تابشی خورشید را به جریان الکتریسیته جهت تامین روشنایی محوطه های مختلف تبدیل کنند، بنابراین با نام تجاری دستگاه های روشنایی خورشیدی در بازار داخلی به فروش خواهند رسید.

با توجه به این موضوع که در این نوع از دستگاه ها نور تابشی آفتاب را به روشنایی تبدیل می کنند در نتیجه می توان گفت که این محصولات برای تامین روشنایی محیط هایی نیز  بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند که از شبکه برق سراسری دور هستند و برای این مکان ها سیم کشی برق شهری بسیار پرهزینه خواهد بود.

می توانیم تعدادی از محیط هایی که برای استفاده از این نوع چراغ های روشنایی از نوع خورشیدی مناسب هستند را معرفی کنیم. این محیط ها شامل:

باغ

جاده

ورودی منازل

پارکینگ

پارک

خیابان

سردر مغازه ها

انبار

معابر

خانه باغ ها

اتاق های نگهبانی

همچنین می توان گفت که استفاده از این نوع چراغ های تولید کننده روشنایی در مناطقی بیشترین کاربرد را دارد که متوسط تابش نور خورشید در آن منطقه بسیار زیاد است. کشورمان ایران با متوسط 8 ساعت تابش در روز بهترین شرایط را برای استفاده از این نوع محصولات روشنایی از نوع خورشیدی دارد.

شهرهایی همچون کرمان، شیراز، یزد، اصفهان و همچنی تمامی شهرهایی که در منطقه آب و هوایی گرم و خشک و مرکزی قرار دارند بهترین شرایط را برای استفاده از این سیستم های روشنایی  خورشیدی دارند.

 

محصولات روشنایی خورشیدی

باید بگوییم که منظور از محصولات روشنایی خورشیدی این است که این نوع از دستگاه ها می توانند نور تابشی آفتاب را به برق مصرفی جهت تامین روشنایی محوطه های مختلف تبدیل کنند. این نوع از دستگاه های تولید کننده روشنایی دارای تنوع زیادی هستند و در بازارهای تجاری داخلی با نام تجاری محصولات روشنایی خورشیدی به فروش می رسند.

تعدادی از محصولات روشنایی خورشیدی دارای ساختاری هستند که می توان از آن ها فقط برای تامین روشنایی محوطه ها بیرونی استفاده کرد که با نام تجاری چراغ های روشنایی خورشیدی معرفی می شوند.

این نوع از محصولات روشن کننده محوطه های خارجی از نوع خورشیدی شامل موارد زیر خواهند بود.

چراغ های خورشیدی خیابانی

لامپ های خورشیدی پارکی

چراغ های خورشیدی باغچه ای

لامپ های سولار دیواری

پروژکتور های خورشیدی

پکیج های خورشیدی

لازم به ذکر است که بگوییم هر کدام از این سیستم ها نیز کارکرد و عملکردهای منحصری دارند ولی وجه اشتراک همه آن ها این است که این محصولات روشنایی قادرند تا نور تابشی آفتاب را به روشنایی تبدیل کنند.

به عنوان مثال چراغ های خورشیدی از نوع باغچه مناسب برای تامین روشنایی محوطه باغ هستند ولی برای تامین روشنایی جاده ها و معابر باید از چراغ های سولار از نوع خیابانی استفاده شود.

همچنین برای تامین روشنایی انبار و سوله می توان از پروژکتور های سولار استفاده کرد و در نهایت برای تامین روشنایی خانه باغ ها و نگهبانی ها می توان از پکیج های سولار استفاده کرد.

انواع روشنایی خورشیدی

لازم به ذکر است که بگوییم این نوع از دستگاه های تولید کننده روشنایی دارای انواع مختلفی هستند. در این قسمت از نوشته قصد داریم تا انواع دستگاه های روشنایی خورشیدی را معرفی کنیم.

تنوع این نوع از محصولات شامل تنوع بر اساس نورع ساختار، تنوع بر اساس کارکرد و تنوع بر اساس توان تولیدی خواهد بود. در نتیجه در این بخش می توانیم انواع این محصولات را بر اساس نوع ساختار و قابلیت دسته بندی کنیم.

انواع چراغ های روشنایی بر اساس نوع ساختار شامل:

چراغ های روشنایی مجهز به سنسور فتوسل

لامپ های روشنایی مجهز به سنسور حرکتی

چراغ های روشنایی با لامپ ال ای دی

دستگاه های تولید روشنایی با لامپ اس ام دی

لامپ های روشنایی با بدنه فلزی

چراغ های روشنایی با ریموت کنترل

لامپ های روشنایی با بدنه پلاستیکی

چراغ های روشنایی با گواهی ضدآب

لامپ های روشنایی پروژکتوری

دستگاه های روشنایی سولار پنل جدا

چراغ های روشنایی سولار پنل متصل

این نوع از دستگاه های تولید روشنایی دارای عملکرد متنوعی هستند و با توجه به نوع ساختار می توان از آن ها استفاده کرد. در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که با تلفیق علم و تکنولوژی طراحان و سازندگان در تلاش هستند تا بهترین و متنوع ترین دستگاه های تولید روشنایی از نوع خورشیدی را ساخته و در بازرهای تجاری توزیع کنند.

همچنین به دلیل وجود بازارهای رقابتی شاهد این هستیم که این سیستم ها با کیفیت بالا و قیمت ارزان و مناسب در بازارهای تجاری داخلی به فروش می رسند.

قیمت روشنایی خورشیدی

در سه بخش قبلی در مورد انواع محصولات روشنایی و عملکرد آن ها توضیح دادیم و بصورت تقریبی شما خوانندگان را با این نوع از چراغ های روشنایی آشنا کردیم. اما نکته ای که برای شما خریدران می تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد بعد از کیفیت نیز قیمت است.

در مقاله های قبلی در مورد این موضوع صحبت شد که کیفیت، نوع ساختار، شرکت سازنده و حتی مدل بر روی قیمت این نوع از محصولات تولید روشنایی از نوع سولار تاثیر خواهد گذاشت.

به عنوان مثال قیمت چراغ های روشنایی سولار از نوع پنل متصل به نسبت چراغ های روشنایی سولار از نوع پنل جدا ارزان تر خواهد بود.

همچنین باید به این نکته توجه داشت که به دلیل نوسان قیمت در بازارهای داخلی قیمت های ارائه شده تقریبی است و روز به روز در حال تغییر است در نتیجه می توانید برای دریافت قیمت دقیق با مشاوران فروش شرکت سوراسل تماس بگیرید.

به هر حال قصد داریم تا در این قسمت قیمت تعدادی از این چراغ های سولار از نوع روشنایی و پروژکتوری را که بسیار پرکاربرد و پرفروش است را مشخص کنیم.

چراغ روشنایی پروژکتوری از نوع  30 وات: تقریبا 1.360.000 تومان

لامپ روشنایی پروژکتوری از نوع 60 وات: تقریبا 1.560.000 تومان

چراغ روشنایی از نوع پروژکتوری 100 وات: تقریبا 1.850.000 تومان

لامپ روشنایی از نوع پروژکتوری 200 وات: تقریبا 2.200.000 تومان

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *