پنل خورشیدی امور عشایر نوعی سیستم تولیدکننده برق است که قیمت، عملکرد و کاربردهای آن ها برای مصرف کنندگان بسیار قابل توجه است.

 

پنل خورشیدی امور عشایر

باید بگوییم که در قسمت اول از مقاله قصد داریم تا توضیحاتی را در مورد این نوع از سیستم های پنل خورشیدی امور عشایر در اختیار شما خوانندگان قرار دهیم تا با این محصولات بیشتر آشنا شوید. بطور کلی می توان گفت که منظور از پنل خورشیدی این است که امروزه نسل جدید از ژنراتورهای تولید برق وارد بازارهای تجاری شده اند که می توانند در مناطق دور از دکل های برق سراسری انرژی برق مصرفی را به سادگی تامی کنند.

در واقع می توان گفت که این نوع از سیستم های پنل خورشیدی می توانند با استفاده از صفحات خورشیدی که دارند نور تابشی را جذب کنند و آن را به برق مصرفی نیز تبدیل کنند. می توان گفت که میزان برق تولید شده توسط این سیستم ها بستگی به ظرفیت و توان تجهیزات الکتریکی از جمله پنل خورشیدی و باتری پشتیبانی دارد. چون وظیفه تولید برق بر عهده صفحات خورشیدی است و هر چه ابعاد پنل خورشیدی مورد استفاده بزرگتر باشد در نتیجه تعداد سلول های مورد استفاده در آن بیشتر بوده و توان تولیدی بالاتری دارد در نتیجه میزان نور تابشی بیشتری را جذب می کند و در نهایت برق بیشتری را تولید می کند.

علاوه بر توان تولیدی و ابعاد پنل عوامل دیگری بر میزان تولید الکتریسیته تاثیر می گذارد. عوالی همچون موقعیت نصب صفحه خورشیدی، کیفیت پنل و نوع ساختار پنل استفاده شده در میزان برق نهایی تاثیر گذار است.

 

عملکرد پنل خورشیدی امور عشایر

در قسمت قبل در مورد این نوع از ژنراتورهای پنل خورشیدی توضیحاتی را ارئه دادیم و شما خوانندگان بصورت کلی با این محصولات آشنا شدید. در این قسمت می خواهیم بصورت جزئی در مورد عملکرد این نوع از ژنراتورهای خورشیدی صحبت کنیم.

قبل از این که در مورد عملکرد این نوع از سیستم های تولید برق از نوع خورشیدی صحبت کنیم، باید بگوییم که بزرگترین مصرف کنندگان این سیستم ها گروه های عشایر می باشد و در اغلب موارد این سیستم های پنل خورشیدی را امور عشایری در اختیار این افراد قرار می دهد.

در واقع می توان گفت که در این نوع پکیج های خورشیدی از نوع عشایری اصلی ترین قطعه را می توان پنل خورشیدی در نظر گرفت. با توجه به اینکه پنل خورشیدی وظیفه اصلی دریافت و جذب نور خورشید را دارد در نتیجه حتما باید در فضای بیرونی و رو به نور خورشید قرار گیرد تا بهترین بازده و عملکرد را داشته باشد. قطعه بعدی که از اهمیت زیادی برخوردار است باتری پشتیبانی است که حتما باید از نوع سیلد اسید و یا ژل باشد زیرا در سیستم های خورشیدی تعداد شارژ و دشارژ سیستم بالا است و در نتیجه باتری اگر کیفیت خوبی نداشته باشد به سرعت خراب می شود.

می توان گفت که برق تولید شده توسط پنل های خورشیدی در داخل باتری پشتیبانی به مدت طولانی ذخیره می شود و می توان از آن ها در مواقعی که به برق سراسری دسترسی نداریم برای روشن کردن وسایل برق استفاده کرد.

 

کاربردهای پنل خورشیدی امور عشایر

قسمت دوم این مقاله عملکرد کلی سیستم های پنل خورشیدی امور عشایر را توضیح داد. علاوه بر عملکرد این سیستم ها کاربردهای آن ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و برای مشتریان بسیار قابل توجه است. در قسمت سوم این مقاله در مورد کاربردهای انواع پنل خورشیدی امور عشایر صحبت خواهیم کرد.

کاربرد این نوع از ژنراتورهای تولید جریان الکتریسیته به گونه ای است که در سال های اخیر تقریبا در بازارهای تجاری سرتاسر جهان شاهد این بوده ایم که این نوع از محصولات جایگزین خوبی برای انواع ژنراتورهای دیزلی بوده اند.

در این قسمت از نوشته می توانیم به تعدادی از مهمترین کاربردهایی که این نوع از سیستم های تولید جریان الکتریسیته از نوع خورشیدی و عشایری دارند اشاره کنیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشد..

کاربردهای این نوع از سیستم های پنل خورشیدی امور عشایر شامل:

پکیج های تولید برق در توان ها و ظرفیت های مختلف تولید می شوند.

تولید برق توسط پنل خورشیدی امور عشایر بسیار کم هزینه و مقرون به صرفه است.

نصب و راه اندازی این نوع از ژنراتورهای خورشیدی بسیار ساده است و نیازی به هیچ گونه تخصصی خاصی ندارد.

حمل و جابه جایی این نوع از پکیج های عشایری خورشیدی به سادگی امکان پذیر است.

این نوع از سیستم های پکیج خورشیدی عشایری قابلیت ارتقاع را داند.

تعدادی از این نوع سیستم های پکیج خورشیدی با خروجی DC تولید می شوند.

بعضی از این پکیج های عشایری خورشیدی با خروجی AC تولید می شوند.

تعدادی از این سیستم ها قادر هستند تا یک عدد یخچال را بصورت 24 ساعته روشن کنند.

روشن سازی تلویزیون توسط انواع ژنراتورهای خورشیدی عشایری صورت می گیرد.

استفاده از سنگ فرز توسط انواع سیستم های پنل خورشیدی امور عشایری امکان پذیر است.

روشن سازی دریل توسط پکیج های خورشیدی عشایری به سادگی صورت می گیرد.

 

قیمت پنل خورشیدی امور عشایر

موضوع مهم دیگری که قرار است در این مقاله در مورد آن صحبت کنیم قیمت انواع سیستم های پنل خورشیدی امور عشایر است. در مقاله های قبلی اشاره کردیم که عوامل زیادی بر روی قیمت نهایی این نوع از محصولات تولید برق تاثیر می گذارد.

عواملی که بر روی قیمت این نوع از سیستم ها تاثیر می گذار شامل:

توان تولیدی

میزان برق تولید

تجهیزات به کار رفته

نوع ساختار تجهیزات

برند تجهیزات مورد استفاده

ولتاژ خروجی سیستم

قابلیت هایی که سیستم دارد.

تعداد وسایل برقی که می توان به سیستم متصل کرد.

طول عمر سیستم

کیفیت و کارایی تجهیزات

شرکت سازنده

بازارهای رقابتی جهانی

میزان خرید مصرف کنندگان

ولی در بین این عوامل می توانیم توان تولیدی و کیفیت تجهیزات را مهمترین در نظر بگیریم. به عنوان مثال سیستم های تولید کننده برق در توان های پایین که فقط قادر هستند تا چند عدد لامپ کم مصرف را روشن کنند و تلفن همراه را شارژ کنند قیمت تقریبی بین 1.350.000 تومان تا 5.600.000 تومان قیمت گذاری می شوند.

همچنین سیستم های تولید برق در توان های بالاتر که قادر هستند تا یک عدد تلویزیون، یخچال، پنکه و حتی دریل را روشن کنند قیمت تقریبی 10.700.000 تومان تا 38 میلیون تومان را خواهند داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *