پنل خورشیدی برای عشایر یک نوع از نسل جدید ژنراتورهای تولید برق است که برای عشایرها عملکرد، کاربرد و همچنین قیمت مناسبی دارد.

 

پنل های خورشیدی برای عشایر

در قسمت اول از مقاله قصد داریم تا در مورد انواع پنل های خورشیدی که برای گروه عشایر مناسب است توضیحاتی را در اختیار شما خوانندگان قرار دهیم تا با این نوع از محصولات تولید برق بیشتر آشنا شوید. در واقع باید گفت که این نوع از پنل های خورشیدی نسل جدید از انواع ژنراتورهای تولید جریان برق هستند که می توانند در طول روز نور تابشی خورشید را دریافت کنند. دراین نوع از سیستم ها وظیفه اصلی دریافت نور خورشید بر عهده صفحات خورشیدی است که حتما باید در مقابل نور تابشی خورشید و دور از سایه نصب شوند. جهت نصب پنل های خورشیدی برای کارکرد بهتر تحت زاویه 30 درجه رو به سمت جنوب است. همچنین برای این که تولید برق در این سیستم ها در بالاترین حد خود قرار گیرد بهتر است تا از صفحات خورشیدی با کیفیت و راندمان بالا استفاده شود.

بعد از دریافت نور خورشید توسط صفحات جاذب نور نیز حال نوبت این است که نور تابشی خورشید به جریان برق مصرفی تبدیل شود. که این کار توسط ساز و کارهای شیمیایی و فیزیکی صورت خواهد گرفت. باید یادآوری کرد که برق تولید شده توسط سیستم های خورشیدی نیز برق با ولتاژ 12 ولت یا 24 ولت است که می توانیم این ولتاژ 12 ولت و یا 24 ولت را به کمک مبدل های خورشیدی به برق 220 ولت مصارف خانگی تبدیل کنیم.

 

عملکرد پنل های خورشیدی برای عشایر

در قسمت قبل در مورد پنل های خورشیدی برای عشایر صحبت کردیم. گفتیم که این محصولات تولید کننده برق می توانند نور تابشی خورشیدی را به برق مصرفی تبدیل کنند. برق تولید شده در این نوع از سیستم های تولید برق از نوع خورشیدی می تواند ولتاژ 220 ولت داشته باشد که می توان وسایل برق با ورودی ولتاژ 220 ولت را به این سیستم ها متصل کرد. نکته ای که باید در این قسمت برای شما خوانندگان به خوبی مشخص کنیم، این است که تمام وسایل برقی که با برق شهری کار می کنند ولتاژ 220 ولت دارند و جریان برقی که سیستم های خورشیدی تولید می کنند برق با ولتاژ 12 ولت و یا 24 ولت است که حتما باید در این سیستم ها برای اتصال وسایل برق با ورودی 220 ولت از یک مبدل خورشیدی یا همان اینورتر استفاده کرد.

همچنین برق تولید شده در این نوع از سیستم های پنل خورشیدی قابلیت ذخیره سازی در باتری پشتیبانی را دارد و ظرفیت باتری باید متناسب با میزان برق تولید شده توسط صفحات خورشیدی باشد. با استفاده از باتری پشتیبانی می توان برق تولید شده را به مدت طولانی تقریبا 6 ماه ذخیره کرد و در مواقعی که به برق دسترسی نداریم برای روشن سازی وسایل برقی نیز مورد استفاده قرار دهیم.

همچنین می توان گفت که این سیستم ها توسط طراحان داخلی ساخته شده اند و مهمترین عملکردی که می توان برای این نوع از محصولات در نظر گرفت این است که در هر توان تولیدی که باشند وزن سبک داشته و قابلیت حمل و جابه جایی برای آن نیز امکان پذیر است، بنابراین می توان از این نوع سیستم های پکیج خورشیدی از نوع سیار در توان های مختلف برای تامین برق مورد نیاز محیط های دور افتاده و فاقد برق سراسری به راحتی استفاده کرد.

 

کاربرد پنل های خورشیدی برای عشایر

در دو قسمت قبل بصورت جزئی اطلاعاتی را در مورد نوع و عملکرد پنل های خورشیدی برای عشایران در اختیار شما خوانندگان قرار دادیم. در این قسمت می توانیم بگوییم که گروه های زیادی خواهان استفاده از این نوع پنل های خورشیدی هستند ولی بزرگترین مصرف کنندگان این نوع از سیستم های تولید برق را می توان به عشایرها مرتبط دانست.

زیرا این گروه در حال کوچ هستند و بیشترین زمان خود را در مناطق ییلاق و قشلاق سپری می کنند در نتیجه از دکل های برق سراسری دور هستند بنابراین می توانند برای تامین برق مصرفی بخش از وسایل برقی خود از این نوع سیستم ها با ظرفیت های مختلف استفاده کنند.

در این قسمت از نوشته می خواهیم به تعدادی از کاربردهای این نوع از محصولات اشاره کنیم که نشان می دهد این نوع از سیستم های پنل خورشیدی مناسب برای تامین برق مورد نیاز عشایرها می باشد.

کاربرد این نوع از سیستم های پنل خورشیدی شامل:

انواع سیستم های پنل خورشیدی امکان روشن سازی 1 عدد یخچال 5 فوت و یا 9 فوت را دارند.

این محصولات خورشیدی قابلیت روشن سازی تلویزیون با گیرنده و ماهواره را دارند.

پنل های خورشیدی امکان روشن سازی تا 10 عدد لامپ کم مصرف را دارند.

سیستم های پکیج سولار قابلیت روشن سازی 1 عدد پنکه در تابستان را دارند.

این سیستم ها قادر به شارژ تلفن همراه، لپ تاب  و چراغ قوه نیز هستند

انواع پنل های خورشیدی قابلیت روشن سازی 1 عدد دریل را دارند

سیستم های تولید برق امکان روشن سازی 1 عدد سنگ فرز را دارند.

 

قیمت پنل های خورشیدی برای عشایر

در این قسمت می توایم بگوییم این نوع از ژنراتورهای تولید برق در بازارهای داخلی با قیمت ارزان و مناسب به فروش می رسند و همچنین باید گفت که عوامل زیادی بر روی قیمت انواع سیستم های پنل خورشیدی تاثیرگذار است.

مهمترین عوامل را می توان به وجود بازارهای رقابتی و همچنین توان تولیدی این نوع از سیستم ها مرتبط دانست. در واقع سیستم های پنل خورشیدی که توسط متخصصان داخلی طراحی و تولید می شوند علاوه بر اینکه کیفیت و ماندگاری بالایی دارند بلکه قیمت ارزانی دارند و قیمت این سیستم ها بگونه است که قابل رقابت با نمونه های خارجی می باشد.

در واقع شما خریداران و مشتریان عزیز می توانید انواع سیستم های پنل خورشیدی را بر اساس کیفیت، شرکت های سازنده و همچنین توان و ظرفیت تولیدی در بازارهای تجاری داخلی با قیمت های تقریبی 1.300.000 تومان تا 38 میلیون تومان خریداری کنید.

گفتنی است سیستم های پنل خورشیدی که قیمت بالایی دارندمشخصات بیشتری دارند. در واقع سیستم های تولید کننده انرژی برق در توان تولیدی بالایی هستند که برای ساخت آن از تجهیزات بزرگتر با قدرت تولید برق بیشتر استفاده شده است و می توانند میزان برق زیادی را تولید کنند.در نتیجه می توان به این نوع از سیستم های تولید برق در توان های بالا که به نسبت سایر سیستم ها قیمت بالاتری دارند نیز علاوه بر روشنایی و شارژ تلفن همراه، تلویزیون و یخچال متصل کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *