پکیج خورشیدی پرتابل نمونه ای جدید از محصولات خورشیدی است که از کاربردهای بسیار وسیعی برخوردار است. این نوع از محصولات خورشیدی را می توان نوعی سیستم تولید برق در نظر گرفت که وظیفه آن همانند ژنراتور، تولید انرژی الکتریسیته است.

در واقع می توان یادآور شد که این نوع از سیستم های تولید برق بدون نیاز به سیم کشی و برق شهری قادر هستند انرژی برق مورد نیاز مصرف کننده ها را تامین کنند و ظرفیت تولید پکیج خورشیدی از نوع پرتابل بستگی به میزان مصرف دارد.

هر چه میزان مصرف بیشتر باشد در نتیجه سیستم ژنراتور تولید برق، بایستی قوی طراحی شود تا جوابگوی نیاز خریداران و مصرف کنندگان باشد. بنابراین گفتنی است که انواع سیستم های پکیج تولید برق از نوع پرتابل در توان های مختلف طراحی و تولید می شوند.

در ادامه این نوشته قصد داریم در مورد دو عنوان زیر صحبت کنیم. این دو عنوان توضیحات کامل تری از این سیستم ها در اختیار شما قرار خواهد داد.

این دو عنوان را می توان بصورت زیر نام برد:

برای ساخت انواع پکیج های پرتابل از نوع خورشیدی نیاز به چه تجهیزاتی داریم؟

سیستم های ژنراتور خورشیدی در چه مدل هایی طراحی می شوند؟

 

برای ساخت انواع پکیج های پرتابل از نوع خورشیدی نیاز به چه تجهیزاتی داریم؟

انواع سیستم های پکیج خورشیدی از نوع پرتابل نیاز به تجهیزات و قطعات مجزایی می باشند. به عنوان مثال سیستم های تولید برق در توان های 20 و 30 واتی فقط قادر هستند تا چند روشنایی به همراه شارژ موبایل را تحت پوشش خود قرار دهند. ولی سیستم های 100 واتی قادر هستند تا علاوه بر روشنایی نیز تلویزیون را تحت پوشش قرار دهند.

با توجه به مطالب گفته شده می توان نتیجه گرفت که ماهیت تجهیزات استفاده شده در این نوع از محصولات یکسان است و فقط ظرفیت و توان تولیدی آن ها با هم متفاوت خواهد بود.

در ادامه اشاره کوچکی خواهیم کرد در مورد تجهیزات خورشیدی مورد استفاده در این نوع از پکیج های پرتابل خورشیدی

این تجهیزات بصورت زیر قابل معرفی است:

پنل خورشیدی

باتری ذخیره کننده

شارژ کنترلر

اینورتر

آدابتور برق شهری

کابل ضدآب

پایه نگهدارنده پنل

سوکت شارژ تلفن همراه

 

سیستم های ژنراتور خورشیدی در چه مدل هایی طراحی می شوند؟

پکیج های خورشیدی پرتابل دارای تنوع زیادی در توان تولیدی، نوع و حتی ظرفیت محصول هستند. در این قسمت قصد داریم به تعدادی از انواع این محصولات بصورت کلی اشاره کنیم.

این مدل ها شامل:

سیستم های طرح چمدانی

پکیج های مدل کیفی

ژنراتورهای تولید برق مجهز به اینورتر

پکیج های پرتابل با برق DC

سیستم های تولید برق با خروجی 220 ولت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *