چراغ خورشیدی دارای انواع مختلفی است. این تنوع شامل تنوع در مدل و حتی تنوع در توان تولیدی خواهد بود. این محصولات قیمت ارزان دارند.

 

چراغ خورشیدی ضدآب

می توان گفت که یکی از کاربردهای مهم استفاده از چراغ های خورشیدی این است که بتوانیم روشنایی مورد نیاز را در شب تامین کنیم.

البته این نوع از لامپ های تامین کننده روشنایی دارای قابلیت های زیادی هستند و همین قابلیت ها باعث شده است تا استفاده از آن ها در سال های اخیر در بین مصرف کنندگان رواج پیدا کند.

مهمترین قابلیتی که می توان برای این نوع از لامپ های روشنایی در نظر گرفت این است که این نوع از سیستم های لامپ روشنایی قادر هستند تا نور تابشی آفتاب را در طول روز جذب کرده و با استفاده از آن روشنایی مورد نیاز در شب را تامین کنند.

بنابراین می توان به این نتیجه رسید که استفاده از این نوع لامپ های تولید کننده روشنایی در مناطقی که به برق سراسری دسترسی ندارند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد زیرا این نوع از محصولات بدون نیاز به سیم کشی برق شهری روشنایی را تامین می کنند.

علاوه بر قابلیت هایی که این نوع از لامپ های روشنایی دارند می توان گفت که این محصولات در انواع مختلفی نیز طراحی و ساخته می شوند. یکی از پرمصرف ترین انواع لامپ های تولید کننده روشنایی را می توان چراغ های خورشیدی ضدآب معرفی کرد.

منظور از ضدآب این است که بدنه این لامپ های روشنایی طوری ساخته شده اند که در برابر نفوذ آب مقاوم هستند در اکثر موارد این محصولات تامین کننده روشنایی با گواهی ضدآب IP67 ساخته می شوند.

بنابراین می توان از آن ها در محیط های مختلف برای تامین روشنایی استفاده کرد.

محیط های مختلف جهت استفاده از انواع چراغ های خورشیدی ضدآب شامل موارد زیر خواهد بود.

محوطه بیرونی

شرایط بارانی

پارک ها

خیابان ها

باغ ها

بزرگ راه ها

جاده ها

ورودی منازل

 

چراغ خورشیدی پارکی

نوع دیگری از این نوع سیستم های تولید کننده روشنایی را می توان به انواع چراغ های خورشیدی پارکی مرتبط دانست. همانطور که از نام این محصولات روشنایی مشخص است می توان گفت که در اغلب موارد از آن ها برای تامین نور و روشنایی موحطه فضای پارک ها استفاده می شود.

ولی باید به این نکته توجه کرد که علاوه بر پارک ها محیط های دیگر مانند خیابان ها، ورودی منازل و باغ های گزینه مناسبی برای استفاده از این نوع لامپ های روشنایی از نوع چراغ خورشیدی پارکی هستند.

می توان گفت که انواع لامپ های روشنایی پارکی خود دارای تنوع زیادی هستند. تنوع این نوع از محصولات را بر اساس نوع ساختار می توانیم در این قسمت معرفی کنیم.

تنوع انواع لامپ های تولید کننده روشنایی پارکی از نظر نوع ساختار شامل موارد زیر خواهد بود.

لامپ های روشنایی پارکی با بدنه فلزی

چراغ های روشنایی پارکی با لامپ ال ای دی

سیستم روشنایی پارکی مجهز به سنسور فتوسل

لامپ های سولار پارکی مجهز به ریموت کنترل

چراغ های سولار پارکی با لامپ اس ام دی

محصولات روشنایی پارکی با لامپ cob

چراغ های خورشیدی پارکی مجهز به سنسور حرکتی

لامپ های سولار پارکی از نوع پنل جدا

دستگاه های روشنایی پارکی از نوع پنل متصل

 

چراغ خورشیدی ال ای دی

همچنین می توان به این نکته اشاره کرد که نوع دیگری از انواع لامپ های تولید کننده روشنایی را می توان انواع چراغ خورشیدی از نوع ال ای دی معرفی کرد.

لازم است بگوییم که انواع لامپ های تولید روشنایی از نوع سولار و از نوع ال ای دی دارای قابلیت های قابل توجهی هستند. این قابلیت ها را می توان بصورت زیر معرفی کرد.

کیفیت نور زیاد

نداشتن پراکندگی نور

طول عمر بالا

داشتن نور زرد

قیمت مناسب

داشتن نور سفید

در واقع باید گفت که انواع لامپ های تولید روشنایی از نوع سولار و از نوع ال ای دی یکی از پرمصرف ترین انواع محصولات روشنایی خورشیدی است در نتیجه طراحان در تلاش هستند تا این محصولات روشنایی را در توان های مختلف طراحی کنند.

توان های تولیدی این محصولات از 10 وات تا 400 وات می باشد. البته باید بگوییم که انواع لامپ های روشنایی ال ای دی به دو دسته لامپ های سولار پنل جدا و لامپ های سولار پنل متصل دسته بندی می شوند.

باید به این نکته توجه کنیم که هر کدام از این محصولات تامین روشنایی در توان های مختلف ساخته می شوند. بعنوان مثال توان تولیدی انواع لامپ های روشنایی ال ای دی پنل متصل شامل توان های زیر خواهد بود.

10 وات

30 وات

60 وات

100 وات

120 وات

در مقابل توان تولیدی لامپ های روشنایی سولار ال ای دی از نوع پنل جدا بصورت زیر مشخص خواهد شد.

60 وات

100 وات

150 وات

200 وات

300 وات

400 وات

 

چراغ خورشیدی ارزان

قسمت های قبلی در مورد انواع چراغ خورشیدی صحبت کرد ولی در این قسمت قصد داریم در مورد قیمت ارزان این محصولات تولیدکننده نور و روشنایی صحبت کنیم.

امروزه شاهد این هستیم که تعداد مصرف کنندگان این نوع از لامپ های تولید کننده روشنایی در حال افزایش هستند و بنابراین تعداد تولید این محصولات نیز افزیش خواهد داشت و این یعنی قیمت های ارائه شده در بازارهای تجاری بصورت عمده خواهد بود.

قیمت عمده برای یک محصول نسبت به قیمت تک آن ارزان اتر است. البته دلایل زیادی بر روی ارزان شدن قیمت این محولات لامپ خورشیدی تاثیر می گذارند.

این عوامل تاثیرگذار را می توان بصورت زیر نام برد.

وجود بازارهای رقابتی

افزایش خرید

دقت در نوع طراحی

نوع تجهیزات

افزایش تولید

همچنین می توان گفت که این محصولات با نوع ساختار متفاوت قیمت های متنوعی خواهند داشت. شما خریداران برای اینکه انواع لامپ های تولید کننده روشنایی از نوع خورشیدی را با قیمت ارزان تهیه کنید می توانید با مشاوران شرکت سوراسل تماس بگیرید.

النته می توانیم در این قسمت از نوشته قیمت این نوع از لامپ های روشنایی از نوع سولار را در توان های مختلف مشخص کنیم ولی باید گفت که قیمت های درج شده در این نوشته به دلیلی نوسان قیمت ها در بازارهای داخلی بصورت تقریبی خواهد بود.

قیمت انواع لامپ های روشنایی از نوع سولار در توان های مختلف شامل موراد زیر خواهد بود.

60 وات: 2.650.000 تومان

100 وات: 2.950.000 تومان

200 وات: 3.650.000 تومان

300 وات: 4.450.000 تومان

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *