انرژی برق خورشیدی سیار امروزه در بین مصرف کنندگان و خریداران از محبوبیت زیادی برخوردار شده است. این نوع از محصولات را می توان یک نوع از سیستم های تولیدکننده انرژی برق معرفی کرد که می توان آن ها را جدیدترین نوع ژنراتورهای تولید برق معرفی کرد که کاربردها و عملکردهای آن ها بسیار قابل توجه است و قیمت مناسب و ارزانی دارند.

لازم به ذکر است که بگوییم این نوع از سیستم های ژنراتور تولید برق نسبت به ژنراتورهای دیزلی عملکرد متفاوتی دارند، به این صورت که در ژنراتورهای دیزلی سوخت های فسیلی تبدیل به انرژی برق می شوند که آلودگی صوتی و آلودگی زیست محیطی زیادی دارند. همچنین بزرگترین مشکلی که این نوع از سیستم ها دارند این است که بدلیل گران قیمت بودن و کمیاب شدن سوخت های فسیلی تولید برق با این روش بسیار پرهزینه خواهد بود.

در نتیجه متخصصان حوزه انرژی در جست و جوی راه حل جدید برای تامین انرژی الکتریسیته بوده اند که توانستند نسل جدید ژنراتورهای تولید برق را بام تجاری انرژی برق خورشیدی سیار وارد بازارهای تجاری کنند.

دلیل استفاده از پسوند سیار در این نوع از محصولات انرژی خورشیدی این است که متخصصان به خاطر این که این سیستم ها قابلیت نصب و راه اندازی در هر محیط و شرایطی را داشته باشد، آن ها را در ابعاد کوچک و وزن سبک طراحی می کنند که قابلیت حمل و جابه جایی آن ها بسیار ساده و راحت خواهد بود.

همچنین می توان گفت که کارکرد و عملکرد این نوع از محصولات تولیدکننده انرژی الکتریسیته بسیار قابل توجه است که در ادامه در مورد آن می توان صحبت کرد.

با توجه به کارکرد و قیمت این محصولات شاهد این هستیم که امروزه در جای جای جهان استفاده از این نوع سیستم های انرژی برق خورشیدی رواج یافته است و می توان گفت که این سیستم ها جایگزین بسیار خوبی برای انواع ژنراتورهای دیزلی شده اند.

می توانیم توضیحات بیشتری را از این نوع محصولات ژنراتور تولید انرژی الکتریسیته در اختیار شما خوانندگان قرار دهیم. بنابراین عنوان های زیر را که مرتبط با این محصولات هستند را معرفی خواهیم کرد.

این توضیحات و عنوان ها بصورت زیر ارائه خواهند شد.

کاربرد انرژی برق خورشیدی سیار

عملکرد انرژی برق خورشیدی سیار

قیمت انرژی برق خورشیدی سیار

کاربرد انرژی برق خورشیدی سیار

لازم به ذکر است که بگوییم انواع سیستم های انرژی برق خورشیدی از نوع سیار کاربردهای متفاوتی دارند و کاربرد این سیستم ها رابطه مستقیم با تجهیزات خورشیدی مورد استفاده، کیفیت ساخت سیستم و همچنین توان و ظرفیت تولیدی سیستم دارند.

هر چه توان و ظرفیت یک سیستم برق خورشیدی از نوع سیار بیشتر باشد به این معنی است که برای ساخت آن از تجهیزاتی با راندمان و طرفیت بالاتر استفاده شده است.

به عوان مثال برای ساخت پکیج های سیار خورشیدی در توان 30 وات نیار به پنل خورشیدی 30 وات و باتری 18 آمپر داریم ولی برای ساخت پکیج سیار خورشیدی 320 وات به یک عدد پنل خورشیدی 320 وات و یک عدد باتری 200 آمپر احتیاج داریم. همانطور که می بینید ظرفیت تجهیزاتی که برای سیستم  320 واتی استفاده شده است بسیار قوی تر از تجهیزاتی است که برای سیستم 30 واتی استفاده شده است.

در نتیجه مقدار برقی که سیستم ژنراتور سیار 320 واتی تولید می کند بسیار بیشتر از مقدار برقی است که سیستم ژنراتور سیار 30 واتی تولید می کند در نتیجه عملکر آن نیز بیشتر خواهد بود.

در این قسمت از نوشته با توجه به عنوان ها می خواهیم در مورد کاربرد این نوع از پکیج های انرژی برق از نوع سیار و خورشیدی صحبت کنیم.

کاربرد این سیستم ها را می توان بصورت زیر معرفی کرد.

این نوع از ژنراتور های خورشیدی سیار قادر هستند تا در مناطق دور افتاد برق مصرفی را تولید کنند.

انواع پکیج های سولار از نوع سیار قابلیت تولید و ذخیره انرژی را برای حداقل 6 ماه دارند.

سیستم ژنراتور خورشیدی از نوع سیار توانایی روشن سازی یخچال های 5 فوت و 9 فوت را دارند.

این نوع از سیستم های سولار می توانند لامپ های کم مصرف و پروژکتور های 50وات را روشن کنند.

از این نوع سیستم های انرژی برق خورشیدی می توان برای راه اندازی دریل و سنگ فرز استفاده کرد.

با استفاده از این نوع پکیج های سولار سیار می توان یک عدد تلویزیون را به مدت 6 ساعت روشن کرد.

و در نهایت می توان از این سیستم های تولید برق خورشیدی برای شارژ لپ تاپ، تلفن همراه و چراغ قوه استفاده کرد.

 

عملکرد انرژی برق خورشیدی سیار

سیستم های انرژی برق سیار از نوع خورشیدی عملکرد بسیار جالبی دارند که قصد داریم در این قسمت توضیحات مختصری را در مورد عملکرد این سیستم ها در اختیار شما قرار دهیم.

در واقع برای توضیح در مورد عملکرد این نوع از محصولات باید بگوییم که آن ها مجهز به صفحه خورشیدی هستند و وظیفه اصلی این صفحه خورشیدی دریافت و جذب نور خورشید در طول روز است. انرژی تابشی خورشید بعد از جذب بلافاصله به برق مصرفی تبدیل می شود و با استفاده از کابل پنل که به باکس باتری متصل است وارد باتری پشتیبانی می شود.

این سیستم ها مجهز به اینورتر یا مبدل هستند که برق 12 ولت و یا 24 ولت تولیدی پنل خورشیدی را به برق 220 ولت مصرفی تبدیل می کند که می توان وسایل برقی مورد استفاده مانند یخچال، تلویزیون و روشنایی ها را به آن متصل کرد.

 

قیمت انرژی برق خورشیدی سیار

باید بگوییم که این نوع از سیستم های پکیج سیار از نوع خورشیدی امروزه جایگاه ویژه ای را در بین مصرف کنندگان بدست آورده اند. در سال های اخیر شاهد آن بوده ایم که کیفیت این نوع از سیستم های انرژی برق خورشیدی در حال افزایش است و قیمت آن ها رو به کاهش می باشد.

قیمت این نوع از سیستم های تولیدکننده انرژی به عوامل مختلفی وابسته است عواملی همچون نوع تجهیزات، توان و ظرفیت تولیدی، کیفیت نهایی تولید و همچنین قابلیت و عملکرد سیستم.

ولی به دلیل وجود بازارهای رقابتی در جهان سازندگان تلاش می کنند تا محصولاتی که تولید می کنند کیفیت مطلوب و قیمت ارزان داشته باشند.

شما خریداران می توانید این نوع از سیستم های تولیدکننده برق از نوع سیار و خورشیدی را با قیمت مناسب و ارزان از نمایندگی های شرکت سوراسل خریدارای کنید.

قیمت این محصولات در نمایندگی های شرکت سوراسل از 3.000.000 تومان تا 38.000.000 تومان متغیر می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *