سامانه برق خورشیدی سیار نوعی سیستم تولید برق است که با عملکرد و کاربردهای متعدد همچنین با قیمت ارزان توسط شرکت ها تولید می شود.

 

سامانه برق خورشیدی سیار

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا توضیحات کلی را در مورد این نوع از محصولات در اختیار شما قرار دهیم. در واقع می توان گفت که سامانه برق خورشیدی سیار یک نوع از وسیله های تولیدکننده انرژی الکتریسیته است. این نوع از سیستم ها در سال های اخیر در بین خریداران از محبوبیت زیادی برخوردار شده اند و تقریبا می توان به این موضوع اشاره کرد که در تمامی کشورها از این نوع سیستم ها برای تولید انرژی الکتریسیته استفاده می شود.

در بین تمامی کشورهای مصرف کننده می توان گفت که تقریبا تمامی کشورهایی که در منطقه های گرم و خشک قرار دارند بهترین موقعیت را برای استفاده از این سیستم های پکیج خورشیدی خواهند داشت، زیرا این نوع از سیستم های برای تولید انرژی برق نیاز به نور تابشی آفتاب دارد. بنابراین هر چقدر متوسط تابش در طول روز بیشتر باشد در نتیجه این محصولات نیز می توانند برق بیشتری را تولید کنند.

همچنین می توان گفتکه کشورهای واقع در منطقه خاورمیانه کشورهایی هستند که دارای مناطق گرم و خشک هستند و در نتیجه می توانند بیشترین استفاده را از این نوع سیستم های پکیج خورشیدی از نوع سیار داشته باشند.

یک از کشورهایی که می تواند بزرگترین مصرف کننده این نوع از سیستم های تولید برق باشد را می توانیم به کشورمان ایران مرتبط بدانیم. همچنین می توان گفت که علاوه بر اینکه بزرگترین مصرف کننده این نوع از محصولات هستیم می توانیم در رده بزرگترین تولیدکننده های انواع سیستم های سامانه برق خورشیدی از نوع سیار در توان ها و مدل ها مختلف باشیم. در این قسمت توضیحات کلی را در مورد این نوع از محصولات در اختیار شما قرار داده ایم. در قسمت های بعد اطلاعاتی را در مورد عملکرد، کاربرد و قیمت این نوع از سیستم های در اختیار شما قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

 

عملکرد سامانه برق خورشیدی سیار

در قسمت قبل توضیح دادیم که عملکرد سیستم های سامانه برق خورشیدی سیار رابطه مستقیم با شدت نور تابشی خورشید دارد. بنابراین برای تولید برق توسط این سیستم ها نیاز به نور تابشی داریم. لازم به ذکر است که یادآوری کنیم کشورمان ایران در منطقه خاورمیانه و منظقه جغرافیایی با آب و هوای گرم و خشک قرار دارد و بطور متوسط بین 6 ساعت تا 8 ساعت تابش نور خورشید را بصورت مسقیم دارد.

تا اینجا گفتیم که انواع سیستم های خورشیدی سیار برای تولید برق مصرفی نیاز به نور تابشی خورشید دارند و همچنین گفتیم که کشورمان متوسط تابش بالایی دارد در نتیجه می توان گفت که عملکرد سیستم های سامانه برق خورشیدی سیار در ایران بسیار بالا است.

در این قسمت بصورت خلاصه در مورد عملکرد این نوع از محصولات تولید برق صحبت خواهیم کرد. عملکرد این محصولات به این صورت است که در مرحله اول صفحه خورشیدی نور تابشی آفتاب را در طول روز دریافت می کند و به کمک سلول های خورشیدی و ساز و کارهای فیزیکی و شیمیایی این نور دریافت شده را به انرژی برق مصرفی تبدیل می کند. بین پنل خورشیدی و باکس باتری یک شارژکنترلر قرار دارد علاو بر این پنل و باکس باتری به کمک کابل های مخصوص به هم مرتبط هستند در نتیجه برق تولید شده توسط پنل خورشیدی به کمک کابل ها و شارژکنترلر به باکس باتری تزریق می شود و امکان ذخیره انرژی تا 6 ماه میسر است.

کاربرد سامانه برق خورشیدی سیار

در قسمت قبل در مورد عملکر این نوع از سیستم های سامان برق خورشیدی سیار صحبت کردیم و گفتیم که تولید برق توسط این سیستم با دریافت نور خورشید صورت می گیرد در نتیجه تولید برق به این روش بسیار ساده و کم هزینه خواهد بود.

در این قسمت از نوشته قصد داریم به تعدادی از مهمترین کاربردهای این نوع از سیستم های تولید برق از نوع خورشیدی و سیار صحبت کنیم.

کاربرد این نوع از محصولات تولید برق شامل:

انواع سیستم های تولید برق خورشیدی می توانند با کمترین هزینه برق مصرفی را تولید کنند.

این نوع از سیستم های سامانه برق خورشیدی می توانند هر ظرفیتی از برق را تولید کنند.

این نوع از سیستم های تولید برق قادر هستند تا برق تولیدی را در باتری ذخیره کنند.

بعضی از سیستم های برق خورشیدی سیار دارای خروجی 12 ولت و یا 24 ولت نیز هستند.

تعدادی از این سیستم های تولید الکتریسیته دارای خروجی 220 ولت نیز هستند.

این نوع از سیستم ها قابلیت حمل و جابه جایی را به سادگی دارند.

 

قیمت سامانه برق خورشیدی سیار

در بخش های قبلی در مورد عملکرد و کاربردهای انواع سیستم های سامانه برق خورشیدی سیار صحبت کردیم حال در این قسمت در مورد موضوع بسیار مهم صحبت خواهیم کرد. در واقع در این بخش بصورت مختصر در مورد قیمت این نوع از سیستم های سامانه برق خورشیدی صحبت می کنیم.

باید یادآوری کنیم که قیمت این نوع از سیستم های تولیدکننده برق به عوامل متعددی بستگی دارد. عواملی همچون توان تولیدی، ولتاز خروجی، تنوع محصول و نوع ساختار ولی بطور کلی می توان یک میانگین قیمتی را بصورت تقریبی برای این محصولات سامانه برق خورشیدی در نظر گرفت. البته باید یادآوری کرد که لیست قیمت های قرار داده شده در این قسمت تقریبی است و برای دریافت لیست قیمت دقیق باید با مشاوران تجاری شرکت سوراسل تماس حاصل فرمایید.

در این قسمت می توانیم قیمت تقریبی را براساس توان تولیدی برای این محصولات سولار سیار در نظر گرفت.

بطور کلی قیمت تقریبی این نوع از پکیج های سولار سیار بر اساس توان تولیدی شامل:

قیمت انواع پکیج های تولید کننده الکتریسیته از نوع پرتابل در توان 10 وات: تقریبا 950.000 تومان

لیست قیمت انواع پکیج های سامانه برق خورشیدی سیار در توان 20 وات: تقریبا 3.300.000 تومان

قیمت انواع پکیج های تولید کننده الکتریسیته ار نوع پرتابل در توان 30 وات: تقریبا 4.500.000 تومان

لیست قیمت انواع پکیج های سامانه برق خورشیدی سیار در توان 50 وات: تقریبا 6.700.000 تومان

قیمت انواع پکیج های سامانه برق خورشیدی سیار در توان 80 وات: تقریبا 9.800.000 تومان

لیست قیمت انواع پکیج های تولید کننده الکتریسیته از نوع پرتابل در توان 100 وات: تقریبا 10.800.000 تومان

قیمت انواع پکیج های سامانه برق خورشیدی سیار در توان 320 وات: تقریبا 31.000.000 تومان

لیست قیمت انواع پکیج های سامانه برق خورشیدی سیار در توان 380 وات: تقریبا 38.000.000 تومان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *