لامپ خورشیدی در انواع مختلفی طراحی و تولید می شود. این محصولات ارزان ترین قیمت را بصورت چراغ و پکیج خورشیدی در بازارهای تجاری دارند.

 

لامپ خورشیدی سولار

لامپ خورشیدی سولار یک نوع سیستم تولید کننده انرژی برق و همچنین نوعی سیستم تولید کننده روشنایی است که می توان آن ها را نسل جدید از محصولات تولید کننده برق و حتی تولید روشنایی دانست.

این نوع از سیستم ها دارای مدل های مختلفی هستند و با ساز و کار بسیار جالب برق مصرفی و حتی نور مورد نیاز در شب را تامین می کنند. در این مقاله می توان دو حالت کلی را در نظر گرفت و بصورت خلاصه در مورد هر کدام از آن ها توضیحاتی را ارئه داد.

حالت اول: اگر این نوع از محصولات را به عنوان سیستم تولید کننده جریان الکتریسیته در نظر بگیریم بنابراین می توان گفت که این دستگاه ها نوعی ژنراتور تولید برق هستند که می توانند نور تابشی آفتاب را جایگزین سوخت های فسیلی کرده و با هزینه ای بسیار کم انرCی برق را تولید کنند.

در این حال سیستم مجهز به صفحه جاذب نور خورشید است که در طول روز نور را دریافت کرده و بلافاصله آن را به برق مصرفی تبدیل می کند که امکان ذخیره انرژی برای آن ها مهیا است. در نتیجه می توان آن ها را ژنراتورهای و یا پکیج های خورشیدی معرفی کرد.

لامپ های خورشیدی به عنوان پکیج سولار در توان های مختلف ساخته می شود.

توان های مورد نظر شامل:

10 وات

20 وات

30 وات

50 وات

80 وات

100 وات

320 وات

380 وات

 

حالت دوم: این است که این نوع از سیستم ها را به عنوان چراغ های روشنایی در نظر بگیریم که قادر هستند تا نور تابشی آفتاب را در روز جذب کرده و روشنایی مورد نیاز در شب را تامین کنند. بنابراین این سیستم ها با نام لامپ های خورشیدی روشنایی شناخته می شوند.

این محصولات در توان های زیر تولید می شوند.

10 وات

30 وات

60 وات

100 وات

150 وات

200 وات

300 وات

400 وات

600 وات

 

انواع لامپ خورشیدی

در قسمت قبل توضیح داده شد که منظور از لامپ خورشیدی می تواند هم چراغ تولید کننده روشنایی باشد و هم پکیج تولید کننده برق.

در این قسمت می توانیم به این موضوع اشاره کنیم که این نوع از سیستم های سولار دارای تنوع زیادی هستند. طراحان تلاش کرده اند تا این نوع از لامپ های خورشیدی را طوری طراحی کنند که مناسب برای تمامی مصرف کنندگان باشد.

تنوع این نوع از سیستم های سولار را می توان بر اساس توان تولیدی، بر اساس نوع کارکرد و بر اساس نوع ساختار دسته بندی کرد. تقسیم بندی این محصولات سولار بر اساس نوع کاربرد بصورت زیر دسته بندی می شود.

این نوع از سیستم های سولار می توانند به عنوان پکیج تولید برق استفاده شوند.

سیستم های لامپ سولار می تواند به عنوان چراغ تولید کننده روشنایی مورد استفاده قرار گیرد.

اگر این سیستم های لامپ خورشیدی به عنوان پکیج تولید کننده برق معرفی شود دارای انواع زیر خواهد بود که هر کدام از آن ها توان تولیدی و قابلیت های منحصری خواهند داشت.

پکیج سولار سیار

سیستم تولید برق عشایری

ژنراتور سولار مسافرتی

دستگاه تولید برق  از نوع خانگی

همچنین اگر این نوع از دستگاه های سولار را به عنوان چراغ روشنایی در نظر بگیریم بصورت زیر دسته بندی خواهند شد.

چراغ های سولار پارکی

لامپ های سولار خیابانی

پروژکتورهای سولار دیواری

چراغ های سولار سنسوردار

محصولات روشنایی فضای بیرون

 

لامپ خورشیدی خیابانی

در قسمت قبل به این نکته اشاره شد که اگر این نوع از محصولات لامپ خورشیدی به عنوان سیستم های تولید روشنایی در نظر گرفته شود می توان از آن ها به عنوان روشنایی محوطه های مختلف استفاده کرد.

محوطه هایی که برای استفاده از انواع لامپ های خورشیدی مناسب هستند شامل موارد زیر خواهد بود.

خیابان

معابر

بزرگراه ها

محوطه پارک ها

زمین های فوتبال

انبار

سوله

ورودی منازل

بیشترین مصرف این نوع از سیستم های تولید روشنایی از نوع سولار برای تامین روشنایی محوطه خیابان است که در بازارهای تجاری با نام لامپ های خورشیدی خیابانی شناخته می شوند.

با توجه به اینکه این سیستم ها در خیابان نصب و راه اندازی می شوند بنابراین حتما باید مجهز به سنسور فتوسل باشند، یعنی نیاز به تنظیم بصورت دستی نداشته باشیم و  چراغ بصورت خودکار در شب روشن شده و بصورت خودکار در روز با طلوع آفتاب خاموش شود.

همچنین باید این نوع از چراغ های روشنایی از نوع خیابانی دارای خاصیت ضدآب باشند و با گواهی ضدآب IP67 ساخته شوند. علاوه بر این به دلیل این که در خیابان ها نیاز به روشنایی زیادی داریم در نتیجه باید چراغ های روشنایی از نوع خیابانی در توان های بالا با شدت نور زیادی طراحی شوند بطوری که امکان نصب تا ارتفاع 8 متری را نیز داشته باشند.

توان تولیدی که می توان برای انواع چراغ های روشنایی از نوع سولار و خیابانی در نظر گرفت شامل موارد زیر خواهد بود.

چراغ های روشنایی خیابانی در توان های زیر ساخته می شوند.

100 وات

200 وات

300 وات

400 وات

600 وات

 

قیمت لامپ خورشیدی

مهمترین موضوعی که قرار است در این مقاله در مورد آن صحبت شود قیمت این نوع از سیستم های سولار است. البته همانطور که می دانید یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت نیز نوع کاربرد و نوع ساختار است. همچنین عاملی همچون توان تولیدی نیز بر روی قیمت تاثیر گذار خواهد بود.

باید بگوییم که اگر این نوع از لامپ های خورشیدی به عنوان پکیج های تولید برق در نظر گرفته شوند دارای قیمت هایی بصورت زیر خواهند بود.

قیمت تقریبی پکیج های سولار شامل:

20 وات: 3.300.000 تومان

30 وات: 4.500.000 تومان

100 وات: 12.000.000 تومان

320 وات: 31.500.000 تومان

380 وات: 38.500.000 تومان

همچنین اگر این نوع از لامپ های خورشیدی را به عنوان چراغ های تولید کننده روشنایی در نظر بگیریم دارای قیمت های تقریبی بصورت زیر خواهند بود.

قیمت تقریبی چراغ های روشنایی شامل:

30 وات: 1.340.000 تومان

60 وات» 1.560.000 تومان

100 وات: 1.780.000 تومان

200 وات: 1.980.000 تومان

لازم به ذکر است که بگوییم قیمت های درج شده در این مقاله بصورت تقریبی است و شما خریداران برای دریافت جدیدترین و دقیق ترین قیمت های این نوع از سیستم های تولیدکننده برق و همچنین روشنایی از نوع خورشیدی می توانید با مشاوران فروش شرکت سوراسل تماس بگیرید.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *